Båstadveckor

Jag kan väl inte påstå att arbetsmoralen är alltför hög så här under sommarens soliga dagar, men eftersom det både spelas dag och kvällstennis den här veckan så får vi ihop en del timmar tillsammans iaf.

Johannes som inte alls är speciellt förtjust i att trada WTA  har dealat till sig kvällspassen och ATP-turneringen som spelas i USA. Idag spenderar han dagen nere i Varberg tillsammans med Tilda, Börje och Love. Perfekt tycker jag som får sitta hemma ostört och jobba.

Annars känns det väl lite avslaget som det brukar göra veckan efter Grand Slams, men Betfairs stream från Budapest fungerar helt OK och det är alltid trevligt med tennis på hemmaplan och på lördag åker jag och Tilda ner till Båstad för en 5-dagarssemeter med grannfrun och hennes son. Jag vet inte hur vida Annika är sugen på att se på tennis men jag hade iaf tänkt att gå på någon match.

Förövrigt så rullar det väl på som vanligt här. Vi hade några tuffa veckor innan Wimbledon men efter ett krismöte, lite förändringar i taktiken och hårdare diciplin så går allt enligt plan.

Jag försöker att hinna träna så mycket som möjligt nu också. Det gör inte Johannes, men vi brukar säga att jag springer för oss båda. Stockholm Marathon gick helt OK, även om jag var väldigt besviken på tiden när jag gick i mål. Jag trodde att jag skulle klara under 4 timmar och hade grepp om det tills ungefär 33-35 km, men det gjorde så jäkla ont att springa den andra halvan och det var styrfart in i mål. Jag tror att jag gick mer än vad jag sprang de sista 7 kilometrarna. 4 månaders träning innan var kanske i minsta laget och jag hade nog behövt en månad till och lite fler långpass för att klara mitt tidsmål. Men nu har jag åtminstone en tid att slå till nästa gång ;): 4:11:08 för att vara exakt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0