I väntan på tomten....

...eller i väntan på tennsisässongen borde jag kanske skriva.

Thailand var toppen, jag hade utan problem kunnat stanna en vecka till och hoppat över det här med julfirandet. Men det är ju mysigt med jul också och vi befinner oss i skrivandets skull i Hallen. Tiden bedrifs med skoteråkning, film, TV-spel och mammas mat.

Vi har ju fortfarande semester och jag har inte ens loggat in på Betfair denna månad men nu börjar det klia i fingrarna. Semester i all ära men jag kan knappt vänta tills tennisen drar igång igen. Den första stora höjdpunkten blir såklart Autsralien Open men veckorna innan blir en bra uppvärmning. Tänk vad härligt med ett helt nytt år av arbete där jag 1000-tals timmar kommer att få följa tennismatcher och även en del andra sporter. Kan det bli bättre?!

Men innan det nya arbetsåret startar så kommer det såklart en sammanfattning av 2008 i bloggformat. Johannes har också börjat skriva ett inlägg om året som gått och det ska bli intressant att se hur våra syner på det gånga året skiljer sig. Risken finns att inläggen kommer att vara ganska lika.

Jag och Johannes har också diskuterat att utveckla det här med bloggandet  till det nya året. Men jag går inte in på det nu eftersom det kanske inte blir nåonting av det. Det skulle iaf vara kul att ta det ett steg längre, men som vanligt så är tiden en avgörande faktor.

Lite Thailandspix

Bernie, Tilda, Lollo och Woodie

Kvällsöl på stranden

Middagsstället

Snart har vi varit här en vecka och förutom en eftermiddag med regn så har det bara varit fint väder.

Jag har sprungit 1 timme varje morgon men det går väl jämt upp med de drinkar och mat som slinker ner. Men vi är ju på semester så vem orkar bry sig:) Johannes håller sig iaf till socialstyrelsens rekomendationer och väntar alltid med sin första öl till klockan 12.00. Men vi tar det väldigt lungt här, tidiga kvällar och tidiga mornar. Den dagen det började regna så åkte vi in med en annan familj till Patong för lite shopping,  annars  varvar vi mest mellan poolen och stranden på dagarna och nästan varje förmiddag är Tilda med i barnklubbens aktiviteter så då är det 2 timmars barnfritt.

Nu ska vi ut och bättra på brännan.

Nu är vi på semester i Thailand

Jag har inte orkat uppdatera bloggen på ett tag men nu är iaf på semester i Thailand.

06.41 är klockan just nu thailändsk tid, sedan 03.15 inatt har Tilda suttit iklädd baddräkt och väntat på att solen ska gå upp här i Bangtao och nu äntligen börjar det ljusna. Vi kom hit till Sunwing resort igår på morgonen efter att ha rest först  med tåg från Göteborg till Stockholm och sedan med direktflyg till Phuket. Vi hade varit vaken lite mer än ett dygn när flyget lyfte från Arlanda och tanken var att vi skulle sova så mycket som möjligt på flyget men det blev inte så mycket av det så vi var rätt trötta när vi landade 05.35 thailandtid och hade hela dagen framför oss.
Förutom ett dopp i havet så låg vi mest vid en av poolarna igår. Vi orkade härda ut till 15.00 på eftermiddagen sen gick vi för att sova middag en timme eller 2 innan middagen. Men det slutade alltså med 12 timars sömn därav den tidiga morgonen idag.

Hotellet är iaf jättefint. Det ligger alldeles vid havet och har allt man kan önska sig och rummet är jättefräscht. Jag rekomenderar alla barnfamiljer att åka hit eftersom det finns så mycket aktiviter för barnen. Gillar man inte barn ska man dock inte bo här.

Om ca en halvtimme öppnar frukosten som har utsikt över havet. Jag tänkte gå och gymma först och Tilda och Johannes ska utforska området. Annars blir det bara poolhäng idag.