Veckans frågor


Mitt tidigare frågeinlägg var uppskattat så jag spinner vidare på det. Varje söndag tänkte jag sammanställa eventuella frågor som har ramlat in under veckan via kommentarer och mail. Det låter väl bra?

1. Hej!  Jag undrar om du kan hjälpa mig svara på en fundering jag har. Om jag vill spela på tennis och jag har en som jag tror lite mer på som jag vill satsa på. Men jag kan även tänka mig att följa det live.

Ska jag spela på den jag tror kommer vinna eller är det bättre att boka den jag inte tror kommer vinna? Mvh Danne


Svar: Hej Danne! Att spela den ena spelaren eller boka den andra är egentligen samma sak. T ex att boka 1.10 är samma sak som att spela på 11 ggr. Se till att ta det bästa oddset bara om det inte är samma vill säga.

2&3. Då ni tradar fotboll, vad använder ni er av för strategier och system då?

Hej! Kan du berätta lite kort om vilken strategi ni använder då ni tradar på fotboll ? Tackar på förhand :-)


Svar: Nu är det så att det egentligen bara är de senaste 2 månaderna som vi ligger plus på fotboll. Så sent som i sommras så bestämde vi oss för att lägga ner all fotbollstrading helt för ett tag eftersom resultat inte var bra. Men nu när det finns mycket fotboll att trada så tog vi beslutet att göra ett nytt och lite kanske lite mer seriöst försök. Det är mest Johannes som har kört fotboll och står för de flesta resultaten men jag försöker hänga på och är både positvit inställd till det och verkligen sugen på att trada fler fotbollsmatcher. Även om det självklara för min del såklart är att fokusera mestadels på resterande tennissäsong.

Den strategi som mest har används skulle jag vilja säga är att boka på över och under antal målmarknader. Det är mindre trading och mer att inta positioner där det finns ett värde.

Har ni missat heltidstradern och fotbollsexperten Theos exellenta gästinlägg på Johannes blogg så finner ni det här!

4. Hej, vet du om det finns några andra oddsbörser än Betfair där man kan trada live på tennis. I så fall slipper man ju den nya premiumavgiften. Eller är likviditeten för låg?

Svar: Det finns andra oddsbörser än Betfair som har livespel på tennis, Betdaq och Betsson är 2 av dem, men det är precis som du verkar anta; likviditeten är för låg. Vi har konton på andra oddsbörser men det är bara på Betfair som vi tradar. Däremot så brukar vi har andra spelbolag uppe under vissa matcher för att kunna se vad deras odds ligger på. Något vi diskuterat från och till är att att använda oss av andra spelbolag för att kunna sälja av spel vi gjort på Betfair eftersom oddsen ofta skiljer sig en del, men det är ingenting som vi har sysslat med än.

5. Hej Cecilia! Jag följer din blogg nästan dagligen och tycker ditt arbete verkar toppen. Jag skulle tycka det var intressant om du kunde beskriva hur upplägget på arbetet ser ut. Johan

Svar: Hej Johan! Precis som dicilplin är planering A och O när man har ett arbete som day trader. Så varje söndag försöker jag och Johannes ha veckomöten där vi planerar kommande vecka. Vi lägger tillsammat ett schema där vi utgår från turnerinstiderna. De variera såklart väldigt mycket från vecka till vecka beroende vart i världen det spelas tennis just då. Eftersom vi har Tilda så fungerar det oftast bara att en i taget jobbar och eftersom vi båda vill jobba så mycket som möjligt så delar vi upp tiden mellan oss så gott det går. Går det matcher när Tilda sover eller är på förskolan så jobbar vi ibland båda 2. Antingen tradar vi då matcher tillssammans eller var för sig.

Exempel schema:


Oftast så jobbar vi mycket under veckorna och försöker vara ledig under helgerna. När det vankas Grand slams så brukar jag ta med mig Tilda och åka hem till mina föräldrar i Hallen, på det sättet kan vi jobba mycket båda två. Jag gjorde det inte under US Open och den turneringen gick inge vidare för oss. Det har väl inte med det att göra men Hallen är fina grejor, där blir det alltid bra resultat.

Det är lätt att det ibland blir för många timmar framför datorn. Vi gillar att arbeta mycket men det är viktigt att också ha ett socialt fungerade liv. Vi gillar att resa mycket och träffa släkt och vänner. Jag försöker att träna några pass varje vecka och nu har vi bokat in barnvakten 2-3 ggr i veckan så att vi kan hitta på saker tillsammans utan barn och utanför hemmet. På tisdag ska vi spela tennis och på torsdag blir det bio. Mår man bra så presterar man bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0