Inför i morgon

image113
Jag har precis gått igenom morgondagens matcher och här är kommer några korta förtankar om dem.

Federer har börjat hitta formen. Han har anlitat en grustränare så det verkar som om han är motiverad till spelet, även om han fortfarande är lite ojämn. Hittills i denna tunering har spelat mycket bra och varken Neminen eller Söderling hade någonting att sätta emot. Jag tyckte att Federer stod högt mot Robin idag, då svensken endast hade tagit 1 set mot Federer på 5 matcher. Dessutom har inte Robin spelat alltför bra på slutet.

Samma odds som Federer stod mot Söderling idag står han i mot Verdasco i morgon. Jag bokade inte Federer idag men kommer att göra det imorgon. Verdasco har absolut större chans att vinna matchen än vad Söderling hade. Verdasco är en gruspelare och han spelade bra idag mot Ferrer.
Pironkova har imponerat i denna tunering. Först slog hon ut Ivanovic och idag en sliten Azarenka. I morgon möter hon Chakvetadze som låg under stort i matchen mot Bondarenko, även mot Radwandska tappade hon ett set idag. Det kan vara lite svårt att veta vart man har Chakvetadze då hon är en humörspelare. Vissa dagar ser det inte ut som om vill spela alls. Jag tror mycket väl att Pironkova kan slå Chakvetadze.

Jag har faktiskt inte så stor koll på Montanes förutom det att han slog ut Fish, Acasuco och Tipsarevic med övertygande spel. I morgon möts han och Djokvic för första gången och det kan vara värt att boka Djokovic av just den anledningen.

Unga Cornet är verkligen en duktig spelare som syns mer och mer. Hon kommer nog att kunna slå sig upp i den absoluta toppen. Jag tror dock inte att hon rår på S Williams imorgon. Det som verkligen talar för Cornet är att hon är riktigt bra på grus medans det är Serenas sämre underlag.

Keifer - Seppi är en svår match. Båda är i form. Båda är bra på grus. Det är ingen match som jag kommer att ta någon position från start i. Skulle jag vara tvungen att välja en vinnare skulle jag välja Seppi.

Sist Moya och Nadal möttes blev det en riktig rysarmatch. Nadal vann efter att ha stått i 100ggr. Så högt kommer han inte handlas till imorgon. Nadal vinner i 2 raka sen går de och spelar TV-spel tillsammans.

Jag har inte sett V Williams spela på ett tag. Jankovic däremot spelar ofta. Och ofta om inte nästan varenda match så har hon problem med andningen. Och jag vet inte hur många ggr jag har hört henne säga efter hon vunnit att hon funderat på att bryta matchen. Jag litar inte ett dugg på Jankovic men matchen kan vara värd att hålla koll på. Det bästa är om Jankovic skulle ta ledningen i matchen för att sedan ta en medical timeout. Då kan det bjudas på kalasodds.

Sharapova har haft lite problem under tuneringen, men som så många ggr förr så fixar hon det. Idag vände hon 1-5 till 7-6. Schynder förlorade 1:a set mot Bartoli idag men vände och vann. Den här matchen kommer jag att vänta med och se hur den utvecklar sig.



Kommentarer
Postat av: Robin

Intressant. Själv kommer jag gå in hårt från start på Seppi.
Tänkte höra, vilket tradingprogram använder du?

2008-05-16 @ 09:46:03
Postat av: Peter

Hej Cecilia!
Ditt senaste inlägg gillade jag.
Ser gärna mer av hur du resonerar inför en tradingdag och vilka matcher du väljer och varför.

2008-05-16 @ 10:00:07
Postat av: Cecilia

Hej Robin! Läget? Lycka till med Seppi! Han är verkligen i form...

Jag använder inget tradingprogram och har aldrig gjort.

Re Peter: Hej Peter! Tack! Tyckte dock att det är svåra matcher idag. Igår var det enklare att plocka ut några bra tradematcher. Men är man osäker är det bara at se hur matcherna utvecklar sig för att sedan ta position.

2008-05-16 @ 11:42:09
URL: http://cillenl.webblogg.se
Postat av: Robin

Hej, jodå! han ser riktigt fint och oddset har pendlat ganska mycket under morgonen. Lyckades boka
Nicolas Kiefer till 1.71 igårnatt.
Okej, får man fråga varför du inte gör det? Är det inte bara galenskap att inte använda? varför krypa när man kan springa.:)

Lycka till idag!

2008-05-16 @ 12:34:50
Postat av: Cecilia

Re Robin: Jag vet inte om jag skulle kalla det galenskap:)

Tycker absolut att det kan vara värt att pröva, men för oss går det bra iaf. Ingen av grabbarna som var medbjudna av Betfair till Åre använde heller något program. Kanske de gör det nu, men de liksom vi har dragit in mycket pengar utan tradingprogram.

2008-05-16 @ 12:43:25
Postat av: Robin

Men om man fattar snabba beslut och spelar mellan bollarna är ju ett program att rekomendera.
Är det inte jobbigt att trycka på uppdatera hela tiden? :)

2008-05-16 @ 13:14:27
Postat av: Cecilia

Re Robin: Att trycka på uppdatera är ju den enda motion jag får på dagarna:)

2008-05-16 @ 14:36:39
Postat av: Robin

Iof:) en fördel då.
Seppi ser fin ut, förresten!

2008-05-16 @ 17:43:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0