Dåliga scoreboards och låg likviditet

Vi har enats om här hemma att det inte är någon ide att trada de sena nattmatcherna. Igår var de sista marknaderna nästintill döda vilket gör att det är omöjligt att trada ut även om man sitter i fin position. Jag klarar sällan av att trada marknader med låg omsättning eftersom jag i vanliga fall gör ganska många trads och bokar jag t ex break så vill jag ofta kunna spela tillbaka oavsett hur gamet går. Om jag har bokat break i ett game så händer det ofta att jag istället väljer att lägga upp bet för att spela tillbaka en del av bokningen på ett eventuellt 0-30. 15-40, 0-40 resultat istället för att sedan hoppas på missade breakbollar och hold. Och blir det ett starkt servgame så vill jag kunna ta tillbaka mitt spel till ett lägre odds. Oavsett vilket så vill jag att det ska finnas korrekta odds, inte som inatt då det inte bara var lite pengar på marknaden utan även att oddsen ligger fel.

Det är alltså dödsdömt att sitta och trada med stora summor då det inte går att spela tillbaka. Det gäller att matchen går precis som man vill, men det händer ju sällan.

Det var synd att vi inte hoppade över de sista matcherna inatt. För istället för att bibehålla det fina resultatet från kvällen så slutade det med en minusdag.

Det är inte bara dålig likviditet på en del marknader som råder. Scoreboarden är som de har varit i stort sätt hela året, helt världelösa. De ligger långt efter, uppdaterar flera bollar i taget, skriver fel och ibland inte funkar över huvudtaget. Och om inte det vore nog så spelar många utan fördröjning. Det verkar vimmla av courtsiders och en hel del spelare med hackade scoreboards, tillochmed spelare med småpengar verkar veta reslutaten lång före mig. Som tur är drar TV-matcherna igång imorgon och då kommer det att bli både mer rättvist och mer omsättning.

Så dagens arbete består av några matcher ikväll och inga nattmatcher. Dessutom med lägre insatser tills TV-sändningarna drar igång. Tuneringen har ju som tur var bara börjat:)

Båda svenskarna lyckades vinna i 2 raka set igår. Vi köpte Söderling från start och satt still i hela matchen. Björkman gick samtidigt och han vann sin match med hjälp av tiebreak i 2:a set, men det kändes som om han hade full kontroll i stort sett hela matchen. Idag är det Tomas Johansson tur att spela. Han är favorit mot Lu, kanske det blir ytterligare en svensk vidare till nästa omgång.

Kommentarer
Postat av: Martin

Vad menas med 'hackade scoreboards' ?

2008-03-16 @ 17:45:03
Postat av: Niklas

Martin, det betyder att några har lyckats hackat/tagit sig in på score boarden så att de får resultaten snabbare.

2008-03-16 @ 20:57:35
Postat av: Martin

OK tack, nu är jag med - kan man verkligen tjäna så många sekunder på det tror ni?

2008-03-17 @ 21:38:13
Postat av: Cecilia

Re Martin: Oja! Känner du något datasnille så kan du gärna be honom kontakta mig:)

2008-03-18 @ 03:30:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0