Vilket trevligt avslut på en bra vecka

image54
Nishikori-Blake 4-6 6-1 6-4 

Japp här kan man snacka en skräll som vann utan att favoriten spelade dåligt. Jag började med att boka Blake
från start. I de första 4 gamen förlorade ingen av spelarna en enda boll i egen serv. Matchen gick på Europsport 2 och säningen var före marknaden, vilket jag hade stor nytta av i hela matchen. När Blake breakade Japanen i 1:a set så hann jag spela tillbaka nästan för allt jag bokat under breakbollarna. Blake går ner till 1.05, 1.06 när han ska serva hem matchen och jag bokar honom igen. Nishikori får breakboll men missar den. Förutom att han förlorar setet så gjorde det inget eftersom Blake aldrig gick under 1.05.

Japanen spelar strålande och vinner 2:a set med 6-1. Det kände i hela kroppen att Blake skulle förlora. Han spelar dock upp sig i början av 3:e set. Här någon gång under sista set kommer Johannes in på kontoret efter att ha städat akvariet. Vi slåss någon sekund om vem som ska trada klart matchen. Men det var inte så mycket att göra. Vi var båda överrens (hehe, som vanligt...) om att Nishikori spelade bäst och att ha det mesta pluset på honom kändes helt rätt. Dock safades vi bort ganska mycket av pluset efter att han breakat Blake, men det kändes ändå som rätt sak att göra eftersom ett rebreak i en sådan här match hör till vanligheterna. Dessutom skulle marknaden ha gjort Blake till en väldigt stor favorit om detta hade skett. Men det gjorde det inte. Amerikanen fick se sig slagen av 18-åringen från Japan. Bra spelat Nishikori. Det tackar jag för:)

Nu ska jag försöka ta mig tid att lägga upp lite fler länkar i mitt navigationsfält till fler spelbloggar än Johannes och Igors som är värda att följa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0