Kirilenko-Bondarenko

Bondarenko-Kirilenko 3-6 6-3 6-2

Set 1:

Dagens första match på Betfair bjöd på en rad svägningar. Maria Kirilenko var favorit @ 1.40 innan start. Jag hade bestämt mig för att spela på Kirilienko men eftersom det var hon som började att serva så bokar jag istället på 10k på 1.41. Hon börjar med att hålla serven så jag spelade tilbaka på 1.39. Bondarenko håller också sitt första sevgame. Jag bestämmer mig för att boka Kirilenko igen för att ha pluset på Bondarenko som får en del chanser i Kirilenkos servar. Som högst handlades Kirilenko till ca 1.90 vid 2 tillfällen i 1:a set, det var när hon hade en breakboll samt 0-30 emot sig. Men hon räddar underlägena och breakar sedan Bondarenko. Och ett break räcker för att vinna 1:a set. Båda tjejerna spelade bra, men Bondarenko hade för många enfors errors.

Set 2:
Kirilenko står i ca 1.25 när 2:a set inleds. Det är Bondarenko som börjar serva och hon ska bara smasha in gamebollen men skjuter den oturligt i nät och det sluter med att det istället blir break till Kirilenko som sedan även håller sin serv till 2-0. Hon går ner till 1.10 och jag passar på att boka upp 20.000 till eftersom det var en jämn match och tidigt i setet. Dessutom hade jag inte så mycket minus kvar på Kirilenko eftersom jag spelat en del tidigare på 1.90. Kirilenko blir iaf breakad och Bondarenko håller sedan serven till 2-2. Kirilenko går nu upp till 1.35 och tar då en medical timeout. Jisses vad jag älskar dessa timeouter när det är på "rätt" spelare, dvs den som jag inte har pengarna på. Marknaden pressar upp Kirilenko till 1.65 under timeouten och hon går sedan ner till 1.50 när hon ska börja serva. Men det står tidigt i gamet klart att det är hon som tar tagit den största skadan av det långa uppehållet dessutom verkar hon fortfarande ha ont i benet. Hon blir iaf breakad och Bondarenko leder nu 2.a set med 3-2 och bli favorit. Jag greenar ut på till oddset 1.80 på Bondarenko. Det var bra eftersom Bondarenko blir tillbakabreakad. Men sen vinner inte Kirilenko något mer game i setet och matchen blir ine helt oväntat en 3 setare.

Set 3:
Bondarenko är nu en liten favorit och med all rätt eftersom det är Kirilenko som börjar serva och hon har inte lyckas hålla sin serv seda början av 2:a set. Vilket hon inte heller gör nu. Bondarenko bryter alltså hennes serv och går ner till 1.50. Jag har 0 på Kirilenko så jag greenar ut en del och hoppas på ett rebreak. Vilket det blir, blankt tillochmed och kirilenko går ner till 1.70. Jag bokar break igen och Kirilenko som inte längre tycks kunna serva blir breakad igen. Bondarenko ner till 1.44. Jag funderar om det är värt att boka break igen, är det någon av dem som bör kunna hålla serven så är det Bondarenko. Men efter mycket velande så bestämmer jag mig iaf för att boka Bondarenko, men som jag befarar håller hon serven och sen går det ganska snabbt tills hon står som vinnare av matchen.

Men det blev en hyfsad bra vinst iaf.  De där Bondarenko systrarna lyckas ofta bjuda på svängiga matcher. Lillasyster Kateryna var för övrigt den som coachade Alona idag.

Kommentarer
Postat av: Martin

Spännande match!

2008-02-25 @ 16:19:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0