Helgens trading och lite annat

image60

En temligen lugn helg. Jag tog heledigt från datorn i går, både den och jag behövde lite vila. Så ingen trading och ingen bloggning. Istället så såg jag bara på matcherna. Söderling körde över Gilles Simon i 2 raka set och är nu i final i en ATP-tunering för första gången på 2 år. Idag möter han Llodra som tog sig vidare genom att besegra Karlovic i 2 set. Jag är övertygad om att det blir en svensk seger idag!

I fredagsnatt tradade jag några matcher. Jag började med att boka Almagro till @ 1.80 i slutet av andra set. Direkt efter bokningen så breakar Chela. Jag greenar genast ut efter 1:a set @ 1.33. Sedan tar det inte många minuter innan Chela har vunnit matchen pgr av att Almagro bryter. Jag kände på mig att han skulle göra det eftersom han tydligen var småskada, så att sälja Chela var onödigt. Men jag valde att göra det eftersom jag precis klivit in i slutet av matchen mellan Garcia Lopez-Isner. Efter att ha tradad hold i de sista gamen i avgörande set så har jag ett litet plus på båda spelarna inför tiebreaket. Jag har som regel att sällan trada tiebreak, men det här kändes ändå som ett OK tiebreak att trada. Jag använde mig dock bara av det lilla pluset jag redan hade tradad upp. Marknaden var rätt död och det fanns inte så mycket odds att ta men jag lyckas öka min vinst rekativt mycket på båda spelarna.

Nästa match ut var mellan Blake och landsmannen Ginepri. Jag börjar med att Laya 10.000 sek @1.29 på Blake. Ginepri vinner matchen enkelt med 6-2 6-2 så det var lättförtjänta pengar. Enligt de på Betfairs forum som såg matchen via en livestream så spelade Blake en av sina sämsta matcher. Han verkade inte bry sig allt för mycket. Blake vann bara 6 av sina 25 andraservar och totalt 28 av 95 bollar i hela matchen.

Sista matchen för natten var i samma tunering mellan ytterligare 2 Amerikanare. Jag bokar Roddick @ 1.22 så jag har 11.000 sek plus på Fish. Roddick odds hade vandrat upp några punkter innan matchen, det var nog en reaktion efter att Blake förlorade sin match så enkelt. Fish spelar mycket bra och får 3 breakbollar I Roddicks serv till 5-4. Han lyckas inte ta vara på dem och 1:a set avgörs i ett tiebreak där Fish i stort sett leder hela tiden, men han sabbar även de setbollar han får i tiebreaket och Roddick vinner tillslut setet genom att vinna den enda setbollen han får. En setboll som dessutom var i Fishs serv. Det var lite synd att Fish inte kunde hålla ihop den ledningen han hade i tiebreaket för det andra setet vinner han med 6-1. Han börjar även med att få en breakboll i Andys serv i avgörande set men han missar den. Och det verkar som han tröttnar i slutet av matchen. Efter att inte ha haft en enda breakboll emot sig under hela matchen så får han det när han ska serva till 6-6. Självklart så vinner Roddick 1 av de 2 breakbollarna han får och  också därmed matchen. Lite tråkigt med tanke på att Fish spelade så bra, han hade hela 28 servess i matchen. Men som sagt det räckte inte hela vägen.


Haha, vad vi skrattade när vi hörde Johannes tips,  Ainbusk singers i gårdagens melodifasteval. Det var kanske en av de sämsta låtar jag någonsin har hört. Tycker de flesta låtar har vart rätt kassa under de deltävlingar som nu varit.  BWO:s var helt OK, så att de skulle gå vidare kändes självklart. Och Björn Gustavsson är ju underbar! Jag har redan skickat flera mail till [email protected]...

Nu ska jag ut på en morgonpromenad sen ska jag heja på Söderling idag.


Kommentarer
Postat av: Tomas

Ja idag hoppas vi på Söderling!

2008-02-24 @ 10:17:01
Postat av: Nicke

Pröva [email protected] istället så kanske Björn svarar :)

2008-02-24 @ 12:00:48
Postat av: Cillen

Re Nicke: ja just det...;)

2008-02-25 @ 09:42:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0