Vår i Göteborg

image104

Jag bjuder på ett ytterst fint hopplock av bilder från en ledig dag i solen. Väldigt skönt att slita sig från datorerna en stund. Vi har varit lite osocial denna vecka, tyvärr så missade vi också Christian från Betfair som varit i stan i veckan. Mobilen försvann förra helgen, men vi hittade den i bilen idag:)  Den här dagen spenderades iaf på stan. Shopping och lunch på Hard rock Cafe. Tilda åt inte så mycket utan var mer sugen på godispåsen hennes pappa plockat iordning åt henne. Lösviktsgodis för 100 kr, det räcker till nästa lördag också...


Johannes har åkt iväg några timmar, jag själv öppnade datorn mitt 2:a set i matchen mellan Zvonareva - Dementiva. Och ser till min glädje att Zvonareva står i 2.06, med ett 1-0 i set och "bara" ett break ner. Eftersom det också var Dementiva som skulle serva så var det bara att spela Vera. Och förträffligt nog blir det re-break. Zvonareva får sedan chans att serva för matchen i samma set. En självklart lay på 1.15 såklart, eftersom ett break skulle betyda tiebreak. Oturligt nog så råkar Tilda få ett utbrott just då så jag springer iväg och hinner inte boka så mycket som jag vill. Som de flesta damspelare så lyckas inte Zvonareva inte serva hem matchen och det blir tillochmed ett 3:e set då Dementiva enkelt vinner tiebreaket.

I det 3:e setet tar Dementiva ledningen med 2-0 och går ner till 2-0 och har handlas till mellan 1.20-1.30. Bara att boka igen och det blir Zvonareva som vinner matchen. Tvivlade aldrig, tycker att det var fel favorit från början. Ibland går marknanden lite för mycket på gamla resultat och inbördes möten. Visst Dementiva har spelat bra i år, men underlaget är inte till hennes fördel. Hon har inte världens bästa serv, även om hon servar mycket bättre nu än förra året. Zvonareva har verkligen varit stabil på slutet och hon är bra på grus. Hade matchen spelats på hard court så skulle Dementiva absolut vara favorit, men på grus är det mer jämt. Synd att man inte var med från start i den här matchen. Fick en liten summa iaf. Hade hela tiden pluset på Zvonareva, men bokade rätt hårt när hon skulle serva för matchen i 3:e set. Ville inte göra om samma misstag som i 2:a set, även om värdet denna gång inte alls var lika stort. I 2:a set stod 6-5 när hon skulle serva, i 3:e set stod det 5-3, vilket betyder att servar hon inte hem matchen så kan hon breaka hem den. Denna gången lyckas hon iaf serva hem och vinner med 6-3.

Just nu pågår Blake - Hernadez. Jag har bokat Blake, men det är nog bortkastade pengar även om oddsen visar att Hernadez just nu är garanterat ett tiebreak i 2:a set. Han fölorade första set, hade ett break upp i 2:a set, men tappade det. Scoreboraden för Houston-tuneringen är helt värdelös, det har den varit från den första matchen. Jag kan nolla ner till 1.10 så det är väl bara att följa marknaden.


Kommentarer
Postat av: mr Mekong

Vera kan man alltid lita på! Sprider tresetare omkring sig i ur och skur! Om ödet vill att jag ska bli rik så blir det tack vare kära Vera!

2008-04-20 @ 14:29:33
Postat av: Cecilia

Re Mr Mekon: Ja, just det, Vera är ju din favorit:)

2008-04-20 @ 15:54:48
Postat av: moona

Just nu är jag en trött efter tre vaknätter morsa, dessutom jätteförkyld o skallerbank..... MEN KUNG
+ 100 Söderling
+ 500 Tipsarevic
JOJO..............

2008-04-21 @ 17:06:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0