Småtilt!

Ghaa, vad dålig jag är ibland.

Eller egentligen så är jag ju grym, men har kommit på mig själv med att ha en stor svaghet på slutet. Jag har jättesvårt att greena ut på låga odds. Förut hade jag inga som helst problem med det men nu tycker jag allt som oftast att marknaden ligger för högt. Förr kunde man alltid få guldodds, men sällan längre. Egentligen så är det väl kanske så att det är marknaden som blivit bättre så oddsen kanske är mer korrekta nu än förr.

Och som alla vet så är det marknaden man ska trada och inte matchen.

Jag började iaf dagen med matchen mellan Safarova - Sprem och tradade hem en bra start ganska snabbt.

Klev över till Rus - Vrljic som tampades i slutskedet av matchen. Gick in rätt hårt på Rus som breakade till 4-2, men sen vann hon inga fler game i matchen. Jag lyckades dock komma ut utan att bli röd.

Jag ser under tiden i ögonvrån att Dulko gått fram till 5-0 i första set och tänker att jag ska gå in och boka henne. Men det kommer något emellan så jag missade hennes låga odds (1.08 -1.1) och kom istället in när Malek tagit 3 raka game i det andra setet. Blir lite sur på mig själv och mitt slarv och lägger upp en bokning på 18k på 1.50 istället. Ett ganska högt odds med tanke på att Dulko fortfarande har 1-0 i set och det är ganska tidigt i matchen.

Men Malek fortsätter att ånga fram som loket själv och snart har hon 5-0, 40-0 i Dulkos serv. 3 setbollar alltså. Dulko räddar dock dem + en till och håller serven till 1-5. Men Malek har sedan inga problem att serva hem setet.

Funderar på om jag ska göra 6-6 eller om jag ska vänta. Eftersom det är Dulko som ska börja serva så väljer jag att avvakta. Min plan går in och Malek bryter hennes serv. Dulko bryter sedan tillbaka och jag ligger på rätt sida hela tiden.

Malek går sen fram till 5-2 och jag sitter ganska nöjt med ca 22.000 på henne och greenar ut så jag har ca 20k på båda. Tänker i mitt stilla sinne att det här är precis en sån match som kan vända. Malek misslyckas mycket riktigt att både serva hem matchen vid två tillfällen och ta någon av sina matchbollar. Jag sitter och tradar och i samma veva som hon utjämnar till 5-5 så har jag helt plötsligt rött på Dulko. Förbannar mig lite över dessa damspelare som inte kan serva.

Har bestämt mig för att jag ska ha en "tjuga" i den här matchen oavsett om jag har gjort bort mig och spelat på matchbollar som gått fel. Och jag lyckades få tillbaka mina 20k på båda spelarna i tiebreaket, men jag var ganska irriterad på mig själv när matchen slutade. Sitter med en bra bok när en spelare förlorar från 1.02 (som förövrigt jag bokade det mesta av) och tjänar inte en spänn på det. Mycket dåligt av mig eftersom jag flera gånger tänkte att matchen kommer att vända. Men hade Malek tagit någon av sina 5-6 matchbollar, eller vad det nu var så hade jag gjort rätt.


Jag funderar faktiskt på att lägga ner för dagen nu. Resultatet är trots allt mycket över målet och man ska ju sluta när man ligger på topp ;)

Och den här bilden fick jag just från Johannes. De sitter i solen på Varbergs fästning och fikar. Jag är bara liten avundsjuk. Åh andra sidan så har han ju sin arbetsdag kvar och jag kan med gott samvete se på fotbollsmatchen ikväll.


Kommentarer
Postat av: Jarmo Pistol

Funderar ni någonting över det statliga förslaget som kallas "spelutredningen"?

Det finns ju en liten risk att bla Bf kommer att ip-bannas för oss i Sverige.

2010-07-07 @ 18:01:21
Postat av: Cecilia

Hej Jarmo! Jag är pinsamt dåligt insatt faktiskt. Och det är ingenting som vi har diskuterat.

2010-07-08 @ 16:05:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0