Tungt

Jag är tillbaka i Göteborg. Jag har inte varit hemma på 2 månader så det är väl dags att komma tillbaka till vardagen igen.

AO har inte alls gått något vidare. Den här månaden är en katastrof. Efter att vi båda fick en jättebra start på året så har det gått mycket upp och ner. Mest ner. Efter lite mer än en vecka in på det nya året hade vi dragit in rejält. Jag vet inte exakt vad toppen var men mellan 200.000 - 250.000 sek låg vi plus som mest tillsammans. Men det var då, nu ligger vi back på månaden istället. Inte någon jätteenorm summa, men vad spelar det för roll. Det värsta är att efter att vi var nere och vände på botten, så började vi om och jobbade upp oss till ett bra resultat igen innan vi djupdök åter en gång. Så nu är vi tillbaka på ruta ett igen. Eller förlåt, det är ett bit kvar till ruta ett.

Så. Vår plan med att minska swingsen höll inte. Allt kändes så bra, men jag tappade all diciplin efter att Johannes förlorade allt han vunnit första gången. Jag menar absolut inte att det är hans fel utan jag vet mycket väl jag skulle ha tagit ett par dagars ledigt för att få distans tills jag kunde hantera det. Men det är inte bara det. Det blev för mycket motgångar samtidigt. Min nya dator fungerade bra i ca 1 vecka, sedan har det krånglat avbrutet genom att koppla ur sig från det trådlösa bredbandet. Jag trodde att det var internetet som det var fel på men ingen annan i huset märkte av det så jag bytte dator med Tilda och då försvann problemet. Driften på Betfair har inte heller varit pålitligt, men det är inte bara jag som har fått befara det. Sajten har laggat, i vissa matcher har jag inte haft någon aning om vilka bet jag lyckats skickat iväg, vilka jag har lyckats ta bort eller vad jag har fått matchat. Andra marknader ha jag inte ens lyckats komma in på. Sånt gör en frustrerad. Sen vet jag inte hur många setbollar - matchbollar - breakbollar som har missats och kostat massor. Men det är inga ursäkter.

Mår man dåligt, är tilt etc: avstå!
Krånglar internet/datorer: trada inte förrens arbetsverktygen fungerar som de ska.
Missar man setbollar, matchbollar eller dylikt och inte har greenat ut: Vidta åtgärd och hoppas inte att det ska ordna sig av sig själv.

Det enda som jag inte kan ta på mig själv är när Betfair laggar.


Här har jag ett ex på ett en väldigt fin svit. -22k på drygt 33 timmar och 13 av 17 matcher med negativt resultat.


Jag har inte tradat en enda tennismatch sedan Gonzales - Gasquets 3:e omgång i lördags, där jag lyckades sabba allt plus jag hade i matchen i det sista och 5:e avgörande setet. Det trots att jag fick boka stort på galet låga 1.11 innan Gonzales ens utjämnat till 2-2 i set. Men 21 raka holds i det sista setet kostade mycket, men det fanns några bra lägen iaf. (Anldeningen till att avgiften är 4,1%  är för att jag körde på ett konto som knappt användes ifjol). 

Nu är det inte så att jag inte har kört något pgr av matchen ovan eller andra dåliga resultat, utan för att jag helt enkelt inte har haft tid. Det har varit skönt med några dagar ledigt efter att ha suttit varje natt/dag de senaste veckorna. Det är bara att inse att denna månad kommer att sluta minus, trots att vi låg riktigt bra till. Vi får börja om på nytt igen och jag hoppas att självförtroendet infinner sig igen. Men just nu känner jag mig rätt opepp, som min 18-åriga syrra brukar uttrycka sig.


Kommentarer
Postat av: Mekong

Vi har alla varit där!

2009-01-28 @ 23:33:14
URL: http://mrmekong.blogspot.com/
Postat av: Micke

Hej!

Jag får börja med att tala om att du ser trevlig ut och jag tycker att det är bra av dig att kunna pra in så mycket pengar som du gör på trading. Kan du inte lära mig hur man gör? Att du har förlorat en del nu är säkert bara lärorikt. Hälsa din syster och ser också mycket trevlig ut.



Ha det så bra/ Micke

2009-01-28 @ 23:54:05
Postat av: Herakleitos

Det där låter som mitt December, (fastän jag kör med lägre summor). Nu har läget normaliserats och denna månad blir plus. Bara att köra på så vänder det upp igen.

2009-01-29 @ 12:33:28
Postat av: Pekka

Bra att ta upp detta, inte många spelare och traders som vågar erkänna när det går dåligt.

2009-01-29 @ 23:46:21
Postat av: Bobbzy

Lysande blogg om trading osv. riktigt kul att du också tar upp dåliga dagar/månader, vilket är ganska troligt att de flesta har.

Har följt din och Johannes (samt Mr Mekong) ett tag nu och måste säga att jag tycker du är väldigt rak och saklig i dina inlägg



Fortsätt gärna då det är väldigt intressant för en lekman i tennis trading världen.



//Bobbzy

2009-01-30 @ 17:49:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0