Dagens matcher


Sista dagen på månaden och om det inte sker något under så kommer det att bli en dålig månad. Lite tråkigt med tanke på att den första halvan av månaden började mycket bra, men efter det kom några riktigt tunga förluster.

Det är inte så mycket kvar av årets tennissäsong och det känns både skönt och tråkigt. Jag ser mycket fram emot en riktig semester i Thailand samtidigt som det inte pågår några tennismatcher men fram tills dess hade det gärna fått funnits fler matcher än vad det kommer att göra. Det är egentligen bara slutspelen kvar samt Davis cup finalen.

Dagens matcher:
Murray -
Nalbandian: Murray spelade inte sin bästa tennis igår mot Verdasco men jag tror att han kommer att vinna idag. Nalbandian hade en enkel match mot Del Potro igår. Förutom de första gamen som spelades rikitigt bra av de båda Argentinarna så var det en riktigt dålig match av Del potro. I det andra setet såg det inte ens ut som om han försökte och Nalbandian vann nästan varenda poäng.

Förhoppningsvis så kan båda spelarna höja sig i dagens match och bjuda på en bra match.

Nadal - Davydenko: Rent spontant så tycker jag att det är ett högt odds på Nadal idag. Det tyckte jag iofs igår när han spelade mot Monflis också igår och även fanst Nadal vann i två raka så hade han problem i sina egna servgame. Nadal räddade 9/9 breakbollar i matchen.

Oddsen på Nadal kanske är befogade, Davydenko har vunnit sina matcher enkelt och han är en av de som spelar bäst i världen. När han har lust vill säga. Sist dessa 2 möttes på hard court så var det faktiskt Davydenko som vann i 2 raka, men då spelade han på topp.

Federer - Blake: Låga odds på Federer, men så är han i riktigt bra form också. Blake har spelat några turneringar sedan sitt skadeuppehåll och igår slog han ut Kohlschreiber i 2 raka. Federer tar nog detta, men kanske kan han tappa ett set.

Roddick - Tsonga: På pappret dagen jämnaste match. Trots ett dåligt 2:a set av Tsonga igår så lyckades han slå ut Djokovic. Jag hoppas på en jämn match, dock så tror jag stenhårt på Roddick men håller på Tsonga. Helt värt att hålla koll på iaf.

Sammanfattningsvis så tror jag att alla favoriter i Paris komer att vinna idag. Jag hoppas att jag har fel och att det kommer att bli bra matcher.

Kommentarer
Postat av: H

Härligt med lite update i bloggen. Tycker själv att det brukar gå mycket bättre att trada dammatcher än på herrarnas matcher. Funderar nästan på att sluta trada på herrarna och bara koncentrera mig damerna men jag får se.

2008-10-31 @ 13:13:18
Postat av: Mekong

Jag har förnöjt noterat svaren på mina "frågor"! Nadal-Dav är sannerligen en mycket lurig match. Mycket svårtippad vad gäller oddsnivån! Alla matcher är intressanta att trada på idag, tom Petrova-Czink!

2008-10-31 @ 14:13:03
URL: http://mrmekong.blogspot.com/
Postat av: moona

Tack till Nalbandian,,,,,,

2008-10-31 @ 16:05:34
Postat av: Johan Björkqvist

Tack för uppdateringen, favorittipset var ju ingen höjdare just idag, fina dollars till mig dock som mest låg på lay på favoriterna.

2008-10-31 @ 22:46:45
Postat av: m

davy +,,,, sen,,uhg,uhg,uhg......

2008-10-31 @ 22:47:35
Postat av: Cecilia

Re H: Dammatcher ofta bra att trad dock kan det vara lätt att hamna fel pgr av att de ibland är så oberäkliga:)



Johan: :)



2008-11-01 @ 12:52:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0