Finn 4 fel

Phu, det är tur att jag inte sysslar med endast betting utan tradar matcher för jag hade fel om alla 4 matcherna igår. Alla favoriterna åkte ur Paris masters på ett eller annat sätt. Men jag brukar poängtera att det är vikigt att inte tro för mycket om matcher innan start, det är egentligen ganska oväsentligt vem som vinner matchen och det kan vara farligt att  tro för mycket på en spelare. Det är bättre att vara open minded under en match och trada marknaden. Men jisses alla matcher fel på förhand...

Murrays förstaservstatistik var inget att hurra för i går och han var knappt under startoddset en enda gång. Det var Johannes som jobbade igår och och trots att han trodde hårt på Nallen så blev det minus på matchen. De var synd att Nalbandian endast tog 1 av 6 breakbollar i Murrays serv under det första setet för vi satt med 40k på honom varje gång.
 
Federer lämnade walk over pgr av skada och Nadal bröt av samma anledning efter att ha förlorat det första setet med 6-1 mot Davydenko. Det var ju vänligt av honom att spela klart setet iaf så inte beten blev voidade. Jag anade redan innan matchen startade att det var något som inte stämde eftersom oddsen på Nadal hade driftat upp och tydligen så hade han haft behandligar under morgonen men bestämde sig för att testa spela iaf. Davydenko har dock en hyfsad statistik de 3 senaste seten; 6-1 6-1 6-1.

Tsonga vände och vann igen. Roddick tog det första setet med 6-4 och får hela 10 chanser till att bryta Tsongas serv i det 2:a setet. Han handlas som lägst @ 1.05, men Tsonga räddar 10 av 10 breakbollar och blir istället den som breakar hem setet. Roddick får det första servgenombrottet i skiljesetet men även den ledningen tappar han och matchen avgörs i ett tiebreak som Tsonga vann med 7-5 (tappade 6-2 till 6-5). Roddick förlorade från 1.05 i matchspelet och 1.01 i marknaden om vem som skulle slå flest servess då Tsonga gick om Roddick i det 3:e setet och slog 15 ess mot Roddicks 14.

Jag vet egentligen inte om jag vågar gissa på dagens matcher offentligt igen men jag tycker iaf att det finns ett värde @ 2.60 på Davydenko. Jag förstår inte varför Nalbandian ska vara så stor favorit. Tsonga möter Blake i dagens semi och är favorit @ 1.62. Han har momentum och hemmaplan men å andra sidan så hade han lika gärna kunnat förlorat igår och dessutom så har han spelat 3 tuffa 3-setare medans Blake fick vila igår.  

Det kan bli 2 mycket bra matcher idag.

Vi har inte bestämt vem som ska jobba idag. Johannes hade passet igår så jag tycker att det är min tur men det är lördag och vi är bjudna på födelsedagsfika hos Lisa och Börja kl 16.00 så vi får se vad som hinns med.

Nu ska jag läsa kommentarerna ifrån det förra inlägget. Jag antar att ni bara har skrivit snälla saker:)


Kommentarer
Postat av: Betfair Rookie

Hej Miss :)



Har börjat spela lite på Betfair, det var din intressanta blogg som sporrade mig. Har tidigare alltid spelat på andra sajter som Unibet, Ladbrokes, men Betfair verkar ju outstanding med en överlägsen spelform (med alla möjligheter). Hoppas att det går bättre med ditt och din sambos spel nu. Nalbandian eller Tsonga? Tror att jag satsar en slant på Nalbandian.. fast matchen känns öppen.

2008-11-02 @ 00:14:14
Postat av: Ryska maffian

Alla matcher var väl uppgjorda? Hälsa grinolle.

2008-11-02 @ 22:46:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0