Motion

Jag har bestämt mig för att vara fit inför stranden/poolen i Thailand så därför har jag hängt på gymmet i veckan. Jag har försökt att få Johannes att röra sig lite mer också. Men förutom att vi spelade tennis i fredags så har det varit fördjäves. Men nu överväger han faktiskt att köpa gymmkort om jag byter gym från Sats till sportlife. Johannes bästa kompis, Börjes flickvän Lisa är nämligen platschef på sportlife och om Johannes och Börje börjar träna tillsammans så tycker han kanske att det är lite roligare. Fast jag förstår inte hur jag ska få Johannes att gå dit om Lisa inte ens har fått Börje att börja gymma än på anläggningen hon driver. Men nu har vi iaf diskuterat det och det är väl ett steg i rätt rikning.

Jag personligen tycker att det är väldigt viktigt att röra på sig när man sitter så många timmar framför datorn som vi gör och jag är övertygad om att man presterar bättre om man motionerar konternuerligt eftersom man blir så mycket piggare. Om inte annat så rensar man tankarna under ett träningpass. Självklart så behöver man inte gymma, några promenader i veckan är bättre än ingenting.

Jag var på yoga i förmiddags och det kan jag verkligen rekomendera, framförallt om man har haft en dålig/stressig dag på jobbet. Och det är faktiskt en del killar på passen också även om majoritet är tjejer. Hmm, jag kanske ska starta någon form av betfairyoga, alla kan sitta med en varsin laptop... Idag hade jag dock lite svårt att släppa tankarna på jobbet. Jag lämnade nämligen Johannes i slutet av andra set i matchen mella Tsonga och Davydenko och det kändes inte bra så jag ville bara att passet skulle ta slut.

Jag tradade ingenting igår heller. Tårtan tog så lång tid att baka för mig och Tilda så det var Johannes som körde båda matcherna. Tyvärr, för jag var rätt sugen (alltså på att jobba inte på tårtan).

Idag spelas det iaf finnalen mellan dessa båda damer:


Venus Williams @ 1.42 - Vera Zvonareva
: Kan bli en mycket intressant match. Venus är såklart favorit innan start men Zvonareva är den som har imponerat mest under veckan och hon kan mycket väl vinna denna match om hon håller huvudet kallt. Jag tror att Venus kommer att inleda starkast, men hon har haft en förmåga att "tappa" matcherna på slutet så förhoppningvis så blir denna final en 3-setare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0