Its a rainy day



Dag 3 i Franska öppna har passerat och jag klev in i turneringen idag. Dock blev det sparsamt med trading då det
återigen har regnat i Paris. Väderprognosen för kommande dagar ser inte den bästa ut, men förhoppningsvis bjuder resterande turnering på färre regnavbrott.


Trots regn så har det hunnits spelats klart en del matcher idag. Av de herrarna som kunde spela hela sina matcher under dagen var det ingen som gick till mer än 3 set. Davydenko skåpade ut Johansson med 6-3 6-3 6-3, bättre gick det för Söderling som besegrade Monaco med 6-2 6-3 6-1. Wawrinka fortsätter att visa fin form och slog Kohlschreiber med 6-3 6-4 6-3. Capdeville vann över Zverev i 3 raka. Jag kan tänka mig att det var fler som hade förväntat sig mer av Seppi i dagens möte mot Ancic men det blev den svensktränade Kroaten som tog hem det med 6-2 7-6 6-2. Seppi brände nog sitt krut innan Franska öppna då han har spelat många långa matcher de senaste veckorna. Lite otaktiskt.


Nadal klev in i turneringen idag men det hann bara spelas 2 game innan matchen avbröts.

På damsidan vann Kuznetsova övertygande mot Nakamura, inte heller formstarka Safina hade några problem mot K Bondarenko. Hemmaspelaren Mauresmo spelade en jämn match mot Savschuk men lyckades till publikens glädje plocka fram rutinen till det 3:e setet dom hon vann med 6-1.

Intressanta matcher:
Än så länge har jag endast ge morgondagens matcher (de som alltså inte redan har startat) en snabb överblick så jag ska inte utala mig alltför mycket om dem. Men rent spontant kan jag tycka att Monflis @ 1.38 mot Clement står lågt, med tanke på hans skadeproblem. Det är absolut inte nödvändigt att skynda och ta position före start, men det kan helt klart vara värt att hålla koll på matchen.

Hewitt
@ 1.45 mot hemmaspelaren Mahut spelar sin första match sedan höftskadan.

Simon - Stepanek kan bli en bra match.

På damsidan spelar Petrova @ 1.58 mot Rezai. Rezai kändes stark i början av året, men har inte visat någon alltför övertygande form på slutet, men det har inte heller Petrova gjort. Det kan nog bli en bra match då jag tycker att Petrova ofast är överskattad, speciellt i år.

Sharapova är verkligen en mästerskapspelare som har en förmåga att plocka fram det bästa när det gäller. Hon är helt klart en av dem som tippas kunna gå hela vägen i turneringen. Men grus är inte hennes bästa underlag och hon har haft en förmåga att tappa set den sista tiden. Hon vinner säkert i morgon mot Rodina, men 1.03 är ett lågt odds.

Nu får vi se vilka matcher som hinner spelas under morgondagen. Spelschemat ligger såklart lite efter pgr av regnskurarna och det är iaf minst 15 matcher som har påbörjats men ännu inte avslutats.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0