Summering av dagen

Jag landade back idag. Summan var inte alltför stor så den bryr jag mig egentligen om, utan det som stör mig är att jag tradade riktigt dåligt. På första plats hamnar matchen mellan Jankovic - Williams, på andra plats kommer Seppi - Keifer.

I dammatchen hade jag chans att greena ut bra vid flera tillfällen och i herrmatchen skulle boken ha visat mycket mer plus än vad den gör.



Verdasco blev utklassad av världsettan Federer idag, som i sin tur spelar bättre och bättre för varje vecka som går.

Montanes började med att breaka Djokovic idag (det kostade mig 2k), men efter det gamet var det serben som styrde spelet

Chakvetadze vann det 1:a setet mot Pironkova, tappade det 2:a men vann sen enkelt det 3:e. Precis som hon har gjort i alla hennes 3 matcher denna tunering. Siffrorna för hennes 3 spelade tredje set är följande; 6-0, 6-1, 6-1. Kan vara värt att ha i åtanke om hennes nästa match går till 3 set.

I det 1:a setet mellan Jankovic och V Williams blev det 9 break av 12 spelade game. Setet vanns tillsut av Williams. Men marknaden hade bestämt sig för att Jankovic inte kunde förlora och som alla vet har marknaden alltid rätt. Jankovic vände naturligtvis matchen och vann, det trots att Williams hade gameboll till 3-0 i det avgörande setet.

Dagens längsta, svängigaste och mest spännande match spelades mellan Seppi och Kiefer. Seppi @ 2.20 vinner det 1:a setet enkelt. Handlas sedan i det 2:a setet som lägst till 1.02 då han har dubbelbreak. Men till den tyska publikens stora glädje, får Kiefer nya krafter och vänder setet och matchen. Han breakar Seppi tidigt i det avgörande setet och håller sina egna servar tills det är dags att serva hem matchen, (han står då i 1.15, är nere runt 1.08 som lägst), då blir han breakad blankt och går upp till 2 ggr. Han får sedan breakboll till 6-5 i det nästa gamet men missar dem och förlorar sedan matchen genom att få sin serv bruten i gamet efter. Snörpligt för Keifer och hemmapubliken.

Nadal lät inte landsmannen och vännen Moya vinna alltför många bollar/game i kvällens möte. 2 raka set till gruskungen. Moya får ta revanch framför Nintendo wii istället.

Sharapova fortsatte att ha problem i dagens match mot Schnyder. Förlorar det 1:a setet men klarar sig ur knipan som så många ggr förr och vinner matchen iaf. Marknaden tvivlade såklart aldrig på Maria.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0