Gruskungen besegrad idag av Ferrero

image108

Nadal förlorade precis sin första grusmatch sedan finalen i Hamburg mot Federer förra året. Det var landsmannen Ferreo som var den starkaste i dagens match och siffrorna blev 7-5 6-1. 2 raka set förlorade alltså Nadal med som stod i 1.05 innan start.

Jag hade nog trott Ferrer var den som hade störst chans att slå Nadal denna sässongen. Ferreo har inte spelat alltför bra i år, men nu verkar ju onekligen formen ha infunnit sig. Nadal spelade inte alls särsklit bra idag, det påpekade kommentatorn på Viasat tidigt i matchen. Nadal såg lite sliten ut, dessutom hade han problem med foten. Antagligen sitter han snart på ett flyg hem till Menorca för några dagars vila.

Betfair kraschade idag för 2:a dagen i följd. Inte heller Betfair2 fungerade idag. Som tur var fixade de till det medans Nadal fortfarande stod i låga odds. Det hade varit trist att se på TV:n att Nadal förlorade matchen utan att kunna boka honom. 

Nu ska jag ta och skruva ihop lite nya möbler till kontoret medans Johannes är och köper arbetsmaterial. Ytterligare en skärm ska upp på skrivbordet. Den trådlösa uppklopplingen har också uppgraderats så nu fungerar den lika bra som vårt andra bredband. Använder ju oss av 2 olika uppkopplingar för att ha en backup om/när något händer.

Kommentarer
Postat av: Robin

Hej där!
Trevlig blogg men jag saknar statistik. Vore kul att se hur mycket du vinner/förlorar.
Och en fråga,
hur många ticks brukar du jobba med?

2008-05-07 @ 23:35:15
Postat av: Swingtrader Igor

Hej Cecilia

Håller på förfullt med den nya lägenheten,när jag fick höra att det ska ta mellan 3-5 veckor att få bredband hoppade jag till taket:(

Snacka om att äntligen få eget kontor full av burkar och annat.Nej inte cola burkar:)

Hur går det med 100.000 fonden?

Lycka till!

2008-05-08 @ 00:12:33
URL: http://betfairswingtrader.blogspot.com/
Postat av: Cecilia

Hej själv:) Jag ska försöka att bättra mig på den punkten igen.
Kan väl säga att förra månaden slutade kasst. Nästan 100k minus, så det känns sådär. Men det är så det är, ibland är man inne i en dålig period där man får ta många smällar. Var egentligen bara 2-3 matchers skilland från att det skulle ha blivit en hyfsad månad i stället... Maj har startart bra iaf, nästan allt från april är "tillbakataget". Men det är ju långt kvar av månaden så allt kan hända:)

Jag förstår inte riktigt frågan med hur många ticks jag jobbare med. Menar du hur många tick jag låter det gå innan jag spelar tillbaka? Det beror ju helt på vad det är för match och vad jag har för strategi och mål med matchen.

Tradar jag och hoppas på hold så handlar det väl ibland inte om så många tick, men det beror ju såklart på vad det är för match och vilket skede den är i. Tradar jag break och hoppas på en stor svägning så blir det ju fler tick innan/om jag spelar tillbaka...

Du får fråga igen om jag missuppfattade din fråga:)

2008-05-08 @ 01:28:26
Postat av: Cecilia

Re Igor: Vad härligt med nytt hem och eget kontor! Själv har vi ju tagit beslag på lillans lekrum, ja det är ju fortfarande hennes rum med leksaker och rosa möbler. Men jag ser framemot den tagen vi flyttar till hus och får lite mer space.

Uch då 1 månad utan bredband. Förstår inte hur det kan ta så lång tid jämt. Kan ju inte vara så avancerat att fixa för dem... Såg på Joes blogg att du hade småtradat lite på jobbet;)

100-kronorskonot har legat lite på is, får väl ge det några timmar i veckan framöver.

Lycka till själv!:)

2008-05-08 @ 01:34:44
Postat av: Robin

Tack för ditt svar.
Jag menade om du jobbade med stora svängingar eller några få ticks. Oftast, alltså. Förstår att det är olika från match till match.
Visa gärna upp lite statstik också. :>

2008-05-08 @ 12:19:59
Postat av: Cecilia

Re Robin: Oftast är det nog större svägningar. Men det beror ocskå på vilken insats jag gått in med i matchen. Är det än större slant jag satsat så använder jag mig nog av färre tick för att inte risken ska bli för stor i slutendan. Men det beror som sagt på... Klurig fråga:)

2008-05-09 @ 02:04:49
URL: http://cillenl.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0