Dyrt träningspass - "men, om, kanske"

Precis hemkommen från ett pass på gymmet. Där dock inte kvällens träningspass jag syftar på i rubiken ovan, utan det är passet jag var på igår som antagligen kostade oss uteblivna vinster. Stora uteblivna vinster!

Finalen mellan Federer och Nadal startade lagomt tills jag åkte iväg för att träna igår. Jag övervägde länge om jag skulle hoppa över motionen för att var hemma och jobba istället. Jag försökte tillochmed avboka passet timmen innan men det var för nära inpå. Så jag bestämde mig för att ta ledigt och åkte iväg då Johannes och sa att han också tänkte skippa matchen för att vara med Tilda.

Jag kommer hem lagomt till tiebreaket i 2:a set. Johannes är smått stressad då Tilda hade fått ett utbrott exakt samtidigt som någon/några har lämnat kvar väldigt mycket pengar på låga odds till Federer trots att Nadal (som vanligt) håller på att vända 1-5 underläget till vinst i det 1:a setet. Nadal vinner (såklart) det 1:a setet med 7-5 trots poblem med låret, men går ändå bara ner till 1.80 vid setvinst. Matchen fortsätter att svänga och det blir Nadal som tillslut vinner det 3:e setet.

Det var länge sedan jag slutade tänka; "tänk om". Men igår dök faktiskt den tanken upp en kort sekund. Jag missade en kanonmatch pgr av att jag bestämde mig för att träna just då. Dessutom kunde inte heller Johannes trada den eftersom det är helt omöjligt tillsammans med lilla Tilda.

Jag hade till 100% bokat Nadal innan start, jag hade till 110% spelat Nadal till de skyhöga oddsen som han stod i innan han förlorat 1:a set. Visst han hade medical timeout och funderade antagligen på att eventuellt bryta matchen om det inte blev bättre. Men det är sådana lägen jag älskar i tennismatcher. Det är bara att boka. Är det så illa att han måste bryta så gör han det då med all sannolikhet i det 1:a setet och då gäller ändå inte spelen. Men kan han fortsätta spela så kommer oddsen att gå upp. Det värsta som kan hända är egentligen om han fortsätter det 1:a setet förlorar det och sedan bryter. Men hur ofta ser man Nadal bryta en match? Och det hade inte kostat så mycket dels eftersom Federer stod väldigt lågt och dels för att jag garanterat hade haft plus på Federer att boka för. Och även om jag mot all förmodan inte hade bokat Nadal från start så hade jag ändå bokat Federer vid medical timeouten. Det gör jag alltid, såvida de inte är något benbrått det handlar om.

Jaja, Ingen förlust på matchen iaf och det kommer alltid nya bra matcher. Faktum är att denna dag faktiskt har bjudit på en rad härliga tradematcher. Är det inte underbart med tennis!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0