Dagens semifinaler

image116
Nu börjar det dra ihop sig mot slutet i tuneringarna i Hamburg och Rom. Och här kommer mina tankar inför dagens semifinaler som börjar strax;

Federer spelade väldigt bra igår och Seppi såg sliten ut i slutet av matchen mellan Keifer. Men Seppi har onekligen spelat bra denna tunering, frågan är om han kan ladda om. Jag tror knappast det, men jag kommer säkert att lägga en liten slant på honom ändå.

Cornet fick vila igår då Williams lämnade återbud. Hon kan ha en mycket bra chans att slå Chakvedtadze som har spelat 3 stycken 3 setare mot bra spelare i denna tunering. Det är antagligen därför Cornet är en liten favorit i dagens match. Det kan nog bli en bra tradematch. Kom ihåg att Chakvetadze har visat sig vara stark i det 3:e setet.

Sist Djokovic och Nadal möttes var i Indian Wells i år, då vann Djokovic med siffrorna 6-3 6-2. Men det var på hard court. Idag spelas matchen på grus och alla vet ju att Nadal är världens bästa på underlaget. Nadal kommer säkert hamna i underläge någon gång i matchen, men jag tror att det blir världsettan som får möta världstvåan i morgondagens final. Med andra ord åker alltså världtrean ut i dag.

Oj, matchen mellan Jankovic och Sharapova tippar jag blir dagens bästa tradematch. den här kan verkligen sluta hur som helst. Spontant skulle jag sätta Sharapova som vinnare, men hennes spel just nu är inte helt övertygande. Mitt tips är att vänta och se hur matchen utvecklar sig.

Lycka till!

Kommentarer
Postat av: Johan

Bra match översyn!

2008-05-17 @ 18:42:12
Postat av: Andersson

Du skriver längre ner att du höll på med gamespel i en match och inte var nöjd med det eftersom du normalt kör matchspel. Vad är skillnaden? Även om man tradar matchspel går man väl in i det enskilda gamet och säljer/köper?

På förhand tack.

/Andersson

2008-05-18 @ 10:01:31
Postat av: Cecilia

Re Johan: :)

Re Andersson: Jag skrev inte att det var JAG tradade gamespel....Jag håller mig som sagt ifrån det eftersom det är så korta positioner.

Om du spelar på gamespel så spelar du endast på enskilda game och när gamet är slut är spelet också slut och du får gå till nätsa marknad. tradar du game i matchspelet så är ju inte pengarna förlorade även om det går fel, eftersom mathen fortsätter.

Dessutom är omsättningen på gamespel oftast inte den bästa och ibland måste man greena ut till felodds bara för att få någonting. Det handlar ju om väldigt få sekunder du kan låta bet ligga eftersom man spelar boll för boll.

2008-05-18 @ 12:52:16
Postat av: niklas

hej

vet du om damfinalen kan ses live idag, var?

2008-05-18 @ 13:12:49
Postat av: Cecilia

Hej Niklas. På eurosport visar de från Rom 17.30

http://www.dagenstv.com/se/chart/?cat=96&dat=2008-03-17

2008-05-18 @ 13:27:33
Postat av: niklas

jo såg det fast matchen börjar 16.00 så det måste va eftersändning.

2008-05-18 @ 15:13:28
Postat av: Cecilia

Niklas, tyvärr är det så att euorosport har köpt upp alla rättigheterna till damernas tennis och trots det är de väldigt dåliga på att visa matcherna.

2008-05-18 @ 20:32:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0