Dagens mest intressanta match

image119
Genepri - Ancic 4-6 6-3 7-6

Jag är helt slut just nu. Alla som har eller har haft ett barn i trotsåldern förstår varför:)

Usch vad jag tradade dåligt idag. Eller egentligen inte för jag tradade skitbra i de flesta matcherna bara inte hela vägen in i mål.

Ancic - Genepri var nog dagens bästa match att trada.

1.
Ancic som stor favorit innan start vinner det 1:a setet går ner till 1.08. 
2. Genepri breakar sedan och vinner det 2:a setet med 6-3. Ancic går upp runt 1.44-1.50.
3. Ancic får genast övertaget i det 3:e setet och leder här med 3-0. Går ner till 1.05
4. Genepri hämtar upp det till 3-3 och oddsen börjar röra sig upp  mot 1.50 igen.
5. Genepri breakar till 6-5 och står i 1.25 när han ska serva för matchen.
6. Ancic breakar tillbaka och står runt 1.60 inför tiebreaket. Ancic känns som den lite starkare under början av tieberaket men det är jämt  och han pendlar mellan 1.18 - 1.62. Han har även matchbollar i tiebreaket.
7. Men det slutar med att det blir Genepri som vinner tiebreaket med 10-8. När matchbollen är vunnen rasar han ner till 1.01, men då är det någon som trycker fel och vill spela till 3 ggr på Ancic.

Jag kan tillägga att jag bokade Ancic vid ett flertal tillfällen men spelade tillbaka på 1.08 vid 2 tillfällen. Matchen mellan Bolelli och Kiefer pågick samtidigt på TV så jag lade mest fokus på den. Ett litet plus blev det iaf. Men bra match att trada. Eller vad säger ni?

I dagens sista match hade jag lite otur. Bartoli @ 1.50 innan start spelade mot Peng. Oddsen började gå ner på Bartoli innan matchen börjar till ca 1.35 men eftersom scoreboarden slutade fungera på matchen innan så bokar jag inte i tron om att matchen kanske är igång. Men så är inte fallet utan matchen startar och scoreboarden sätter igång. Jag bokar Bartoli till 1.44 efter att Peng har hållt serven till 1-1. Peng breakar sedan Bartoli och får gameboll till 3-1, men missar den och Bartoli får istället breakboll. Då lägger scorebrädan av. Jag kände bara att jag inte orkade sitta och gissa i en match till vad resultatet är och Tilda hade precis kommit hem från barnvakten så jag greenade ut till ett skitodds. Resultatet; 6-1 1-0 Ret´d. 

Nästa vecka börjar Franska Öppna och det är där spelarnas fokus ligger, så bli inte fundersamma om resterande veckan kommer att bjuda på fler svaga insatser och underliga matcher. Jag tror inte att det är någon (av de bättre)spelarna som riskerar att skada sig eller bli trötta inför nästa vecka i de pågående tuneringarna. Det skulle vara Monflies isof som vägrar bryta matchen fast han måste ha behandling i var och varannat game. Inte för att han har någon chans i Paris iaf. Dessutom har turneringen i Pörtschach bara avklarat 1:a omgången pgr av regnavbrott. Hoppas de får fortsatt fint väder annars kan det bli många matcher samma dag för spelarna.


Förövrigt flyter det på dieten. Vi påbörjar dag 10 i morgon och fortfarande inget fusk. Dock har vi inte löst det här med Öl-frågan inför EM, men det ordnar sig nog.


Kommentarer
Postat av: Anonym

tradade ni gabashvili?

2008-05-22 @ 06:28:41
Postat av: Cecilia

Jag gjorde det vid sidan om. Det var uppenbart någonting skumt med den matchen men jag kom in på slutet av 3:e set så ingen skada gjort.

2008-05-22 @ 10:39:37
URL: http://cillenl.webblogg.se
Postat av: Erik

Hej.
Tradar du bara tennis?

2008-05-22 @ 17:36:23
Postat av: Cecilia

Re Erik: Japp, mest tennis. Basket ibland och fotboll någongång.

2008-05-22 @ 18:36:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0