28 matcher

Johannes är på djursjukhuset med hans gamla katt Selma. Slagsmål är anledningen. Så går det när han inte uppfostrar henne. Min katt Selmer skulle aldrig ställa till det sådär....

Jag postade just ett färdigskrivet inlägg åt Johannes på hans blogg och då läste jag att jag blivit tilldelad damernas matcher idag. Vi får väl se hur det blir med det. 28 matcher ska spelas idag så jag tror nog att vi kan lyckas samsas om dem.

Safin spelar bland de första idag. Hans matcher har blivit väldigt svängiga på slutet, så den är helt klart värd att hålla under uppsikt. Safin har visat ganska fin form på slutet, även om han inte lyckas hålla ihop spelet alla ggr. Men han verkar trivas rätt bra på gruset dessa dagar. Berdych däremot gör idag debut på underlaget för i år. Sist han spelade en match var  kvartsfinalen i Miami 4 april mot Nadal. 6-7 2-6 blev siffrorna till Nadals fördel. Jag minns matchen mycket väl. Blev en dyr historia. Berdych gjorde dubbelfel till 7-7 i tiebreaket. Förövrigt spelade han rätt dåligt matchen igenom.

Idag kliver Federer in i tuneringen. 1.09 står han i mot Neminen. Kan kanske vara värt en lay.

Kommentarer
Postat av: hej

hejsan hur går 100 lappen ?

2008-05-14 @ 21:06:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0