Nattens trading

Pgr av förkylning och brist på energi så blev det inte mycket födelsedagfirande denna kväll, utan istället spenderades tiden framför datorn. Inget fel med det då första omgången har bjudit på en rad intressanta matcher.

Llodra spelades som liten favorit mot Meltzer idag innan start, men förlorade 1:a set i tiebreak med 6-8. Llodra breakade sedan tidigt i 2:a set och blev favorit igen, då pluset fanns på Llodra var det bara att byta sida, vilket var rätt då Meltzer breakade tillbaka och vann matchen genom ytterliggare 1 tiebreak. Det är alltid lustigt att se hur en spelare trycks ner i odds trots att han/hon har förlorat 1:a set och "bara" har 1 break upp, tycker jag. Visst en favorit är alltid en favorit men Llodra var ingen stor favorit innan match och innan den står 1-1 i set så anser jag att Meltzer inte bör gå under 2 ggr vid endast 1 break ner. Dubbelbreak är en annan femma, men så var inte fallet denna gång.

En annan spelare som handlades om favorit innan start idag var Safin och även han förlorade 1:a set i ett tibreak mot Reynolds. 2:a set vinner Safin, men han får gensat 0-40 i sitt första servgame i 3.e set. Han räddar dock 3 breakbollar då och ytterligare 2 till under setets gång. Reynold som däremot har servat bra hela 3:e set blir genast breakad i tiebreaket och Safin går fram till 3-1. Vilket slutar dyrt då han inte lyckas ta vara på det utan tappar ledningen. Safin lyckas sedan kvittera till 5-5 och då fanns det chans att greena ut på ca 2 ggr, men det blev inget av med det då scoreboraden släpade och det var i hans gensa serv.

Ancic vann 1:a set övertygande mot Simon, och hade sedan en betryggande leding i 2:a set i form av 4-1. Han handlades då som lägst till 1.02. De som köpte kroatsen då ångrade sig säkerligen när han sedan tappade sin ledning och förlorade 2:a set i ett tiebreak med 2-7. Men "Super Mario" skärpte som så många ggr förr till sig och vann matchen. Men han var uppe och dansade från 1.02 till 1.60 och han blir tvungen att spela bättre än så om han ska han en chans att vinna tuneringen.

Fish som imponerade förra veckan åkte ut med dunder och brak i denna tunerings första omgång mot Clement. Möjligt att det fanns information om det innan match, då han började handlas till 1.32 men gick upp till närmare 1.80 innan start. Och mycket riktigt som marknaden förutspådde (visste) så förlorade han enkelt i 2 raka set. Jag avskyr osportslighet och uppgjorda matcher, men till och med lilla jag inser att tennis ibland kan vara en smutsig sport. Men han var nog nog bara trött efter Indian Wells, right? Betfair rättade iaf marknaden på 2 röda...

På damsidan var Rezai @ 1.60, rättfärdig favorit på förhand mot Wozniak då fransyskan vann 1:a set med 6-2 och hade handlades till 1.07 i 2:a set med ett break upp. Men hon visar sig inte vara så stark som hon borde, då hon tappar 2:a set med 4-6 och sedan förlorar 3:e set med 3-6, vilket var tur för vår kassa då ett rejält minus fanns på Rezai i set 2. Men någon annans olycka visar sig var någons annans lycka, då det gröna på Wozniak lyste stakt vid matchen slut. Inte lika starkt som det gjorde i 2:a set, men det blev ändå stor skillnad än om att Rezai hade vunnit i 2 raka set.

De tre svenskarna; Söderling, Johansson och Arvidsson visade sig på sina bra sidor idag då de vann sina matcher. Söderling var storfavorit @ 1.19 mot en ryggskadas Koubek och han vann mycket enkelt med 6-0 6-1. Johansson hade dock större problem mot Kuniksyn som vann 1:a set, men svensken hämtar upp det och vinner enkelt de 2:a två.

Boken visar ett hyfsat fint plus för dagen och månaden. När vi kom hem från Thailand så hade vi några dåliga dagar som gjorde att vi låg minus i mars månad. Och det var inte bra, då det viktigaste är att försöka gå plus 12 månader/år. Det är ingen som vill jobba gratis och att dessutom gå back på sitt jobb känns inte som något alternativ. De åtgärder vi gjorde var att ha veckomöten varje söndag där vi planera varje dag. Jobbtid är jobbtid och fritid är något helt annat. Vi uppdaterade även regellistan och satt upp realistiska snittsummor som skall uppnås varje dag/vecka och efter vi har gjort det har allt flytigt på bra. Även fast det fortfarande finns minusmatcher och dagar. Men nu är snart mars slut och om vi inte klantar till det något fruktansvärt de sista dagarna så kommer det ytterligare bli en bra grön månad. Det trots 10 dagars utomlandssemsetsr och snart 2 veckors influensa.


Betfair tog bort boten i några dagar, men idag läste jag på forumet att den ska sättas in igen. Det känns trist isof. Tradinglusten har sjunkigt här hemma på sistondet och det har en del med boten att göra. Inte bara såklart. Precis som med ett vanligt jobb så blir man less ibland och på sätt och vis så känns det sunt. Man jobbar för att leva, inte

lever för att jobba. Jag tycker fortfarande att jag har världens roligaste jobb, så jag ska inte klaga allt för mycket:) Något som jag däremot börjar bli ännu mera less på är att blogga. Tiden vid datorn är ändå stor och att försöka uppdatera 2 bloggar dagligen och svara på alla mail som trillar in känns påfrestande ibland. Jag ska sova på saken, men kanske väljer jag bort denna blogg. Eller den andra. Eller ingen, är rätt trött nu...:)


Kommentarer
Postat av: Peter

Hej Cecilia!
Jag är en gammal trader (jag är 45år) från börsen (22 års erfarenhet från hetluften, jobbat på SHB, Carnegie och nu SEB) som har upptäckt Betfair och börjat hobbytrada lite (kommer även vara så fortsättningsvis).
Än så länge mest snooker och fotboll där jag hittat matcher som sänds på TV.
Men även lite tennis men jag tycker dom scooreboards jag hittat inte varit något vidare.
Så min fråga är.
Var följer ni matcherna?
Scooreboard via Internet eller TV via Internet och isåfall var (adress tack)?
Eller har ni några TV kanaler ni beställt som sänder mycket tennis?
MVH /Peter

2008-03-28 @ 08:35:31
Postat av: Cecilia

Hej Peter! Tyvärr så är scoreborden inte de bästa. Idag kommer betfair att visa matcher från deras livestream. Även Bet365 brukar göra det. Ibland går det att använda sig av Bwins scoreboards, men de är inte heller de bästa.

Viasat och Eurosport kommer att visa mycket tennis frp Miami. Tv-bilderna släpas såklart några sekunder...Matcherna som visas på Eurosport 1 är bra då de är snabba.

Lycka till!

2008-03-28 @ 17:02:01
Postat av: Martin

Jag följer din blogg dagligen så det skulle vara väldigt tråkigt om du slutade blogga!

2008-03-28 @ 18:43:05
Postat av: Peter

Hej Cecilia!
Tack för svaret men inget jag egentligen inte redan tagit reda på själv.
Även om det är lika för alla så är jag starkt emot släpande bilder och ännu värre taskig internetuppdatering för i tex en tennismatch (kan egentligen inte så mycket om tennis) så går det relativt klart att se när någon får ett övertag i ett viktigt game och då vill jag gärna kunna betta och inte när den informationen är 'gammal'. Därför vill jag helst ha direktinformation när det går undan som exempelvis snookermatchen Sullivan - Fu - iofs ett undantag i snooker men ändå.
Men ser ändå fina möjligheter med oddsbörsen och kan väl presentera facit för veckan.

Chelsea - Arsenal. Arsenal gör 0-1 men Chelsea är
bättre laget och marknaden överreagerar och ger mig 11 ggr på Chelsea som vänder.
+ 11000

Sullivan - Fu. Snabb jämn match som Sullivan delvis slarvar bort.
Helt grön.
+ 9900 Sullivan
+ 9500 Fu

Murphy - Junhui
Jämn match som Murphy till slut vinner.
Helt grön.
+ 8800 Murphy
+ 7000 Junhui

Williams - Day
Helt grön.
+ 7500 Williams
+ 3000 Day

Selby - Higgins
Fixade till gröna siffror tidigt eftersom jag visste att jag inte skulle hinna se hela matchen.
+ 4000 Selby
+- 0 Higgins

Samt några hundralappar hit och dit + - på tennis.

Måste nog säga att jag är rätt nöjd med resultatet eftersom jag är en glad amatör och inte tar några dumdristiga och chansartade beslut utan är rätt försiktig av mig
och (kan iofs den sk marknaden och den är sig rätt lik överallt) håller detta på hobbynivå och därav min första fråga till dig. För ska jag börja betta lite större belopp på tennis så får jag nog vänta tills matcher som sänds direkt i någon av dom större kanalerna men tyvär är jag alltid i konstant tidsbrist så vi får väl se hur det blir med det.

2008-03-28 @ 19:12:29
Postat av: Cecilia

Re Peter: Jag skulle gärna vilja säga att det är lika för alla, men så är inte fallet. Många har släpande resultat iform av dåliga scoreboards och
tv-bilder, men inte alla då det finns courtsiders på många matcher och det finns även de som har lyckats hacka soreborden för snabbare resultat. Jag vet oftast vem som vunnit bollen innan den syns på scoren genom att följa marknaden, men det är såklart 100% tillförlitligt då marknaden iband har fel. Även scorebordsen skriver in fel resultat ibland. Om det är medvetet eller av misstag vet jag inte.

Du gör helt rätt i att vänta med större belopp tills du har bra TV-bilder. Livestreamarna brukar vara de bästa då de är snabbast. Att trada med TV-bilder är också en stor fördel då man verkligen ser vad som händer i matchen, skador, trötthetstecken etc...

Fina reslutat btw:)

2008-03-28 @ 19:40:22
URL: http://cillenl.webblogg.se
Postat av: Pete

Hej Cecilia!
Åter igen - tack för svaret.
Du skriver bla att det finns courtsiders på många matcher och att vissa lyckats hacka scoreborden för snabbare resultat.
Det har jag förstått att det finns courtsiders men det måste ändå vara en liten minoritet som har tillgång till den informationen, jag kan iofs ha fel.
Och det är lite av dessa frågor och tankegångar jag skulle vilja se mer av på din blogg i kombination med diverse tradingstrategier.
Jag förstår att det tar upp en hel del av din tid att blogga men är det något som skulle få bloggen ännu mera intressant är det just ovan nämnda frågeställningar - iofs vad jag tycker.
Har själv haft tankar på att blogga om mina förehavanden på några av världens börser men har insett att det bara skulle bli halvhjärtat eftersom jag aldrig skulle få tid då jobb, barn, familj, träning och min egen, min sambos och mina barns fritidsaktiviteter tar upp nästan all min tid.
Men har du tid och energi så finns det en del du kan göra för att utveckla din blogg då du behärskar det skrivna ordet på ett mycker bra sätt.

2008-03-29 @ 12:19:43
Postat av: Cecilia

Peter! Ja, det är klart att courtsidernas är en minoritet, men de visar sig på fler och fler matcher och de gör att marginalerna blir allt mindre då de tjänar mycket pengar på att ha resultaten innan alla andra.

Tack för din feedback! Den uppskattas:) Ja, det finns många ämnen att beröra och det är oftast tiden som är problemet inte viljan... Denna vecka är våran lilla dotter bortrest så jag kanske ska ta mig tid att skriva några inlägg.

2008-04-02 @ 04:29:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0