Suarez Navarro - Pennetta



Suarez Navarro - Pennetta 6-3 6-2

Kvalspelaren Suarez Navarro avancerar ytterligare i Franska öppna genom att slå ut Pennetta
Set  1:
Jag kom om in i matchen vid ställningen 2-2, serv till  Navarro.
Game 5: Vid 30-30 spelade jag 6k på Pennetta @ 1.45.  Hon fick breakboll  men missade den och det blev hold. 
Game 6: Bokade break igen -  10k @ 1.55. 0-15, 0-30, 0-40. Hade ett fint läge att spela tillbaka på 2.06.  Gjorde det inte och Navarro missade såklart all breakbollar och det blev hold.
Game7: Stod över att spela break denna gång.  Navarro tappade 30-0 till breakboll men höll serven iaf. Hold.
Game 8: Låg kvar och hoppades på break. Och Navarro breakde till 5-3.
Game 9: Låg kvar i position och gjorde iordning för att skicka  bet vid ett eventuellt 0-15 läge. Men Navarro höll och tog hem setet.  Hold och ner till 1.5.
 
Set 2:
Navarro breakade genast i det 2:a setet så  jag behövde inte göra så  många fler moves. Greenade ut @ 1.09.

Skulle jag bara ha valt en vinnare innan start så skulle jag nog ha valt Pennetta. Men det är ju tur att det inte är det jag sysslar med. Ivanovic pågick samtidigt men jag valde att inte boka henne. Bra beslut 6-0 6-0.


Kommentarer
Postat av: Niklas

Hej Cecilia



Om det inte blir några break i setet till ställning 6-6 innebär väl det att du blir minus typ 2000-4000 på Pennetta, beronde på hur många break du tradat. å noll på Suarez. vad är planen då? fortsätter du att trada break eller tar du förlusten, var går gränsen?

2008-06-01 @ 17:30:17
Postat av: Anonym

Du får gärna posta lite röda siffror också, men du går förlorar väl aldrig antar jag.

2008-06-01 @ 19:05:49
Postat av: Cecilia

Hej Niklas!



Hade jag tradat break i alla game utan att få in det en enda gång så hade nog planen varit att röda ut lika mycket på båda spelarna inför tiebreaket. Och sedan iväntat ett läge att gå in i mathen igen.



Nu spelade jag iofs inte på break i alla gamen utan 3 av 5. Jag hade nog klivit av matchen med ca 1700 -1800nminus på båda spelarna om Pennetta hade hållt serven och Navarro fått problem att hålla serven i gamet efter.



Jag tradar såklart bara med en mindre del av rullen i varje match så att det ska finnas att trycka på, på lägre odds om någon av spelarna tar över matchen. På så sätt kan man också undvika eller minimera en eventuell förlust och gamen tidigare har gått fel. Men självklart håller inte alltid planen. Tyvärr är det inte riskfritt att trada.



Och visst ibland får man ta förlusten.

2008-06-01 @ 22:29:53
Postat av: Cecilia

RE: Helt rätt jag förlorar aldrig:) Nejdå om det vore så väl...



Jag brukar faktiskt skriva om förluster också. Jag har inga minusmatcher i helgen men tidigare i veckan förlorade jag på några matcher. Skrev att jag bokade Ferrero när han vann med 6-1 6-0 6-0 för någon dag sedan (1200 minus). Även Melzer - Daniel gick jag back på 2.5k. Har även några hundralappar minus på favoriter som jag bokat i veckan. Jankovic, Federer, zvonareva och Ivanovic tror jag att det var. Men tyvärr hann jag inte ta varken några diagram eller print screen på dem eftersom jag lämnat matcherna.



Jag redovisar inte heller alla plusmatcher jag har, mest för att jag inte hinner. Jag lovar att redovisa alla mina misstag så fort jag fått in en riktig dunderförlust:) Det var ett tag sedan jag hade en riktigt stor förlust så det kanske kommer snart...

2008-06-01 @ 22:54:08
Postat av: Johannes

Postat av:

Du får gärna posta lite röda siffror också, men du går förlorar väl aldrig antar jag.



2008-06-01 @ 19:05:49





--------------------



Vad är det för vidrig avundsjuk sosse som postat detta mån tro? När Cissi efter en del motgångar lyckas få en bra run så ska det alltså klankas ner med en kommentar som denna. Alla avundsjuka småfittor bör hålla käften, loser och vidriga människa som inte kan annat än att spy galla över andra. Blir så le på detta, anonym post desssutom!

Fega jävla idiot dra åt helvete och kän dig inte välkommen att läsa denna blogg.

2008-06-02 @ 05:43:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0