Aldrig nöjd


Safina - Sharapova 6-7 7-6 6-2


Jag har blivit ombedd av en läsare att också posta röda siffror. Men tyvärr jag är inne i ett winning strike så jag har inga negativa resultat att redovisa just nu. Däremot  så mår jag inte bra efter den här matchen. Just nu ser jag bara allt dåligt jag gjorde.

Efter att Sharapova vände 2:a set så spelade jag på henne. Enda anledningen till att jag gjorde det var för att boka upp henne om hon fick matchboll/ar. Jag hade inga planer alls på att gå plus på matchen om Sharapova vann. Och visst, jag bokade henne på 1.02-1.06 under gamet där hon servade för match. Men bara för några 100-lappar. Jag sa till syrran som satt bredvid när Sharapova hade sin matchboll. "Hon kommer förlora. 100% säkert. Jag måste boka mer" Men det enda jag lägger in är 1.01. Så jäkla snålt! Vad spelar det för roll om jag bokar 1.01 eller 1.02 eller tillochmed 1.03? Det här är första matchen med Sharapova jag inte har haft minst 50k på hennes motspelare. Dessutom visste jag att jag bara skulle få min 1.01 bokning om hon vann matchbollen. Och det är ju verkligen som att slänga pengarna i sjön.

När det blir tiebreak så spelar jag en stor del av pluset till 1.25 på Sharapova. Det spelet kan jag ändå inte ångra. Hon fick faktiskt 5-2 och egen serv.

Under det 3:e setet så kan jag inte heller ångra det trads jag gjorde. Det kostade lite när Safina tappade 40-0 till break i det första servgamet. Att Safina skulle vinna kändes ganska klart efter att hon breakad Sharapova den andra gången. Maria spelade inte bra. Det fick mig att tänka på när hon stod i 1.02 och tappade matchen mot Radwanska i US-Open förra sommaren. Det jag kunde ha gjort annorlunda i 3:e set var väl att trycka på allt jag har på Safina. Men kan jag inte ens offra röda siffror på 1.02 så gör jag det heller inte till 1.70.


Jag ska ta med syrran och gå på en promenad. Kanske kan jag vara nöjd ändå när jag har fått distans till matchen. Men jag vet inte vad som är värst att missa en 1.01 eller inte boka upp en 1.01-1.02 trots att man tradar matchen. Vilket fall så måste jag ta en paus några timmar nu för jag känner mig supertilt. Nej, jag kommer aldrig att bli nöjd med den här matchen!

Jag måste ändå ge cred åt Maria Sharapova. Vilka tradematcher hon har bjudit på under turneringen.


Kommentarer
Postat av: Robin

Du tjänade mer än 13.000 och är supermissnöjd? Snackar vi dollarmiljoner i månadsinkomst för att du ska vara nöjd :-)

2008-06-02 @ 23:23:33
Postat av: Cecilia

Hej Robin! Självklart ska man var nöjd med alla matcher man går plus i:) Det retar mig bara att jag tradade så dåligt. Har missat de andra 1.01 och nu var jag äntligen med och då tog jag inte till vara på det tillräckligt, trots att jag såg chansen. Riskerar så mycket i många matcher men inte i denna. Ville inte bryta min trend med gröna matcher. Hade jag haft minus på Sharapova så hade jag garanterat bokat upp för iaf 1 tusenlapp. Dumsnål.



Men det är klart att jag är glad att matchen vände annars hade jag ju fått nästan nll istället.



Dollarmiljoner låter inte fel:)

2008-06-03 @ 01:03:49
Postat av: geson

Tja Cillen..Gillar när du skriver lite prewievs över dagens matcher,fortsätt gärna med det!

2008-06-03 @ 09:33:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0