Ops she did it again....


Safina - Dementieva 4-6 7-6 6-0

Dinara Safina utsåg sig själv till favorit att vinna årets titel i Paris redan innan turneringen drog igång. Lite kaxigt kanske, men jag är benägen att hålla med henne. Dock tycker jag att hon har gjort det lite extra svårt för sig på vägen. Först räddar hon matchboll mot Sharapova och sen så gör hon samma sak mot Dementiva. Skillnaden idag vara att hon var dubbelbreakad till 5-2. Men hon grejade det också, trots att hon behövde 7 setbollar för att plocka hem det 2:a setet. I det 3:e och avgörande setet fanns det bara en spelare på planen. Dinara Safina satte allt.

Jag var sjukt missnöjd efter matchen mellan Sharapova och Safina. Det är jag inte idag. Tvärtom. Jag är supernöjd med matchen. Varför? Jag var inte med under 2:a set då Dementiva stod så lågt. Jag var med Tilda just då. Däremot hade jag lagt upp boka 1.02 av det lilla pluset jag hade på Dementiva. 0-25k hade jag när matchen vände. Tradade bort en del i gamet där Dementiva hade breakbollar till 6-5. Ville ha 5 k att boka upp för igen om hon skulle serva för matchen. Men så kan det gå. Hade Dementiva tagit några av breakbollarna  hade jag gjort rätt. 

Kuznetsova, Safina, Jankovic och Ivanovic är alltså klara för semifinal.  


Kommentarer
Postat av: PeterD

Är du verkligen nöjd efter att ha gjort en superbokning vid 1.02 och sedan ändå sitta med det mesta av projicerad vinst på Dementieva? Förklara gärna varför du aldrig flyttar över till Safina i tredje.

2008-06-04 @ 20:12:21
Postat av: Cecilia

Hej Peter! Men jag skrev ju att jag inte gjorde någon superboknig på Dementiva i det andra setet. Jag var ju inte ens med i matchen då.



Däremot bokade jag Safina när hon var nere i 1.01/1.02 därav pluset på Dementiva. Hade jag haft 40k på Dementiva när de båda stod i 2ggr så hade valet varit enkelt...

2008-06-04 @ 20:57:44
Postat av: PeterD

"Jag var med Tilda just då. Däremot hade jag lagt upp boka 1.02 av det lilla pluset jag hade på Dementiva."



Hej Cecilia,

Då missuppfattade jag den här sista meningen, för jag trodde du hade 1,02 full bokat där. Tycker ändå du gjorde bra resultat på matchen, för det var nog inte många som trodde på Super-Safina igen även om jag sagt till Johannes att hon vinner Roland Garros i år.



Du uppvisar grym form just nu, kanske alltid skall trada stora turneringar uppe i Norrland. :)

2008-06-04 @ 23:02:20
Postat av: Cecilia

Hej Dahlenmark, kopplade inte att det var du först:)



Jag har också haft Safina som favorit att vinna. Hon har ju klart visat upp den bästa grusformen av damerna denna säsong.



Men jag trodde nog inte att hon skulle vända matchen idag igen eftersom det var dubbelbreak. Jag visste att mamma hade spelat på henne och jag hörde henne ut på gräsmattan och det var inga vackra ord så jag antog att Dementiva redan hade vunnit. Men vilken fighter Safina har blivit!



Ja, det går alltid bra här i Norrland. Måste vara den Jämtlänska luften:)



Hälsa kidsen.

2008-06-05 @ 00:21:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0