Gael Monflis klar för semifinal


Monflis - Ferrer 6-3 3-6 6-3 6-1

I Australien Open var Tsonga den stora sensationen då han gick enda till final. Idag har ännu en fransman visat att han hör hemma ibland världens obsolut bästa spelare. Efter en tid med skador är Monflis tillbaka - Med besked.

Ferrer var klar favorit från start @ 1.28, men det visar sig att han ska stöta på patrull redan i första gamet då han genast får sin serv bruten. Det breaket räcker för att Monflis ska vinna det inledanade setet.

I mitten av set nr 2 ökar Ferrer tempot och Monflis får allt svårare att hänga med. Ferrer utjämnar till 1-1 i set och går till 1.22. Alltå under startodds. Monflis såg väldigt trött ut, men det visade sig bara vara ett spel för galleriet. Det fanns massor av kraft kvar i fransmannen och han bryter Ferrero blankt i det 1:a gamet. Själv tappar han endast 4-5 bollar i sin egna serv under set 3.

Monflis stod i 1.88 när han skulle börja serva i det 4:e setet. Ett högt odds visar sig det vara för han låter Ferrer endast vinna 1 game till i matchen.

Jag spelade på Monflis @ 3.20 efter att han hade hållt serven till 2-0 i det första gamet- Ett ganska kasst odds med tanke på att det var så tidigt i matchen.  Men jag bestämde mig iaf  för att inte trada matchen allt för mycket, utan bara övervaka den. Dock spelade jag 12k på Ferrer @ 1.23 när han tog det 2:a setet. Jag trodde att Monflis var slut. Men jag bokade tillbaka till 1.30 vid 0-40, så ingen större skada skedd. Ibland är det synd att man har TV-bilder. Hade jag inte sett hur trött han såg ut hade jag aldrig spelat Ferrer. Jag tyckte egentligen att oddset var för lågt med tanke på den jämna matchen. Men som sagt det gjorde inte så mycket, det fanns alltid de som ville spela Ferrer.

Monflis, Federer, Nadal och Djokovic är vidare till semifinal.

Kommentarer
Postat av: geson

Hej Cillen..skulle vara intressant att höra din tankegång ang dagens 2 matcher.Mvh geson

2008-06-05 @ 08:56:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0