Murray utslagen efter första omgången!

Australien Open är i full gång. Det är många matcher att väja mellan. Nästan för många. Det gäller att försöka välja med omsorg. Matchen mellan Murray-Tsonga var mitt bästa drag för natten. Murray står ofta för lågt och Tsonga har visat toppform, dessutom är Tsonga en av mina favoritspelare, som jag gått mycket plus på. Och mycket riktigt spelades Murray till 1.20 innan start. Vilka som väljer att spela på så låga odds när Murray ska möta en sån bra spelare om Tsonga, är för mig en gåta. Antagligen galna engelskmän. Men fortsätt spela ni, jag bokar.
image11
+ 13.119 sek

Med tanke på vilken bra tradematch detta var så blev det en blygsam vinst. Mitt internet lägger av efter att Tsonga vunnit andra set. Hemma kör vi med dubbla uppkopplingar, men nu är jag inte hemma utan hos mamma och pappa. Självklart har jag bet som ligger på Tsonga och när jag kommer tillbaka in så har Murry dubbelbreakat till 4-0. Marknaden har såklart överreagerat och tryckt ner Murray till 1.60. Fast det då fortfarande krävs att han måste vinna de tre set som är kvar. Jag har under tiden jag varit ofline fått rött på Murray och kan därför inte boka upp så mycket som jag vill.

Murray stod för lågt nästan hela matchen, jag brukar gilla sånna marknader, men nu vågade jag inte göra några större tradar då det brukar sluta illa efter att ha kommit fel efter datorkrångel, men jag lyckas iaf trada grönt på båda spelarna. Tsonga vann matchen med hjälp av tiebreak i 4:e set. Fast jag hade hellre set att det blev ett 5: set. Men Tsonga spelade bättre idag, även om han hade många Unforced Errors.

Boken för januari ifjol visade plus, men på själva Australien Open gick vi faktiskt back. Lite orutin var det såklart för ett år sedan (iaf från min sida). Favoriter hade fallit som käglor veckan innan och när de stod i lägre odds inför AO så var det lätt att boka. Men det visades sig att tuneringarna innan AO inte var något toppspelarna gav 100% i, utan det var såklart Austrailen Open som låg i fokus. Dessutom spelar herrarna bäst av 5 set och det gynnar självklart de bättre spelarna. Men några skrällar kommer det garanerat att bli!


Kommentarer
Postat av: Petra

Oj coolt att vinna så mycket pengar på en match!

2008-01-14 @ 13:58:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0