Årets Australien Open

Här kommer en liten sammanfattning av årets AO. En dag försent för visso, men igår var det fullt upp. Johannes har under helgen varit i Åre med ett gäng från Betfair. Jag och syrran stötte på honom Johan, Ola och Stefan en sväng på torget i lördags. Alltid roligt att få träffa andra som gör det jag gör. Det var extra roligt att få träffa Johan igen som var med oss till Zaragoza i höstas. Han var vänlig att påminna mig om att jag blev lite överförfriskad sista kvällen där i Spanien och att snälla Christian hjälpte mig hem till hotelIet då Johannes inte hade några planer på att avbryta sitt festande. Stackars Christian, jag tror jag ramlade 20 ggr på vägen hem från krogen. I söndags så bjöd mamma, Theo och Johannes på middag innan vi åkte med samma flyg till Göteborg. Jättetrevligt att få träffa Theo också, en mycket trevlig kille. Så nu är vi tillbaka i Göteborg igen och Johannes överlevde skidresan med bara en bruten tå. Fast jag tror inte att skadan berode på skidåkningen.

Gårdagens final vanns av Djokovic. Jag förlorade 3300 kr efter att ha kunnat göra 9500 kr på båda spelarna efter att Tsonga vann första set. Men det var en dåligt tradad match av mig. Jag var väldigt ofokuserad under matchen. Mycket pgr av lilla Tilda som klängde och hoppade på mig. Jag vet inte hur många ggr hon stoppade in sin Barbie-dvd i min dator, så att skärmen täcktes av sjungande dockor istället för av tennis. Barn och trading går inte ihop. Det har vi fått erfara många ggr.

När Djokovic tog in trainer i 4:e set så gick han upp från 1,13 till 1,35. Hans odds vandrade även upp ytterligare under setets gång. Det enda rätta hade såklart varit att spela allt som gick på Djokovic som var den bästa spelaren just då. Men det gjorde jag inte. Jag la in 10000 på 1.50 och fick ungefär hälften. Jag klarade inte ens av att nolla innan tiebreaket fast jag hade kunnat göra det ner till 1.1. Men jag ville så gärna att Tsonga skulle vinna. Spelade mer med hjärtat än hjärnan:)

På det hela taget är jag nöjd med min insats under AO. Visst jag har "safat bort" mycket av vinsterna, men jag gick in i tuneringen med den taktiken. Jag har inte tagit några stora risker och tradat med små insatser i nästan alla matcher. Det var bara matchen mellan Ivanovic-V.Williams som jag låg lite illa till. Men den slutade ju bra. Trots att vi under AO tradade runt 200 marknader, så har vi ingen "storvinst". Dock inga stora förluster heller. Min största vinst var på 17.888 sek och den största förlusten 11.900 sek.

Jag gick ca 92.000 sek plus på de matcher jag tradade själv och tillsammans med de matcher Joe tradade och de matcher vi körde tillsammans så blev AO en bra turnering för oss. Mycket bättre än ifjol då vi gick back.

Just nu pågår det en tunering i Chile. Vi har tradat en match än så länge. En match mellan Coria-Cuevas. Den oficiella scoreboarden fungerade inte, iaf inte under den första delen av matchen. Live scoren på Bwin gick att använda, även oddsen kom några sekunder före resultaten. Det var en bra match att trada. Men vi kommer att gå in lungt i matcherna. Dåliga scoreboards, möjliga uppgjorda matcher.
 
Det är iaf skönt att matcherna går på kvällarna denna vecka. Vi behöver komma iordning här hemma. Jag och Tilda har bara varit hemma 3 dagar sedan i början av december.



Kommentarer
Postat av: Markus

Åh WOW 92 tusen på två veckor! Du måste vara jättenöjd! Bra jobbat!

2008-01-28 @ 21:08:02
Postat av: Swingtrader Igor

Hej

Skönt att höra att AO gick bättre under 2008.Nu är vi tillbaka hemma efter en vecka i Egypten,ska lägga in bilder föhoppningsvis imorgon i bloggen,har haft mycket sen jag kom hem igen,bl arbetsintervju i DK.

Coria matchen gick man duktig plus:-)

Hörs,hälsa hemma.

2008-01-28 @ 23:00:40
URL: http://betfairswingtrader.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0