En känslosam kväll

Denna kväll fick en dålig start! Precis när jag kom hem genom dörren från gymmet så vann Blake sin match mot Stepanek. Det blev den första av 7 förlustmatcher denna dag/kväll. Tack vare en större vinst på Youzhny-Tipsarevic så är dagsminuset inte allt för illa. Än så länge vill säga, det är ju en match kvar...

Det har rått en aning intressekonfliker i detta hem denna kväll. Låt oss sig att vi inte alltid tänker lika. Jag kan erkänna att jag ofta har fel, men ikväll måste jag säga att det hade varit mer lönsamt att följa mina råd. Pågrund av en tidigare svacka och dåligt självförtronde har vi valt att trada tillsammans några dagar, det har nog på det stora hela varit bra, men det är lätt att det hettar till ibland. Och ikväll har det flygigt en del saker i golvet.

Johannes försvann iväg en stund för att lugna ner sig när Ancic-Davydenko börjar. Jag bokar Ancic för att sedan spela tillbaka på honom när han hållt sin serv till 1-1. Då kommer Johannes tillbaka och jag väljer att lämna matchen eftersom han vill trada den och själv kände jag att det inte var läge att sitta tillsammans just då. Johannes var väldigt frustererande pgr av att han av misstag tryckt fel på stora belopp 2 ggr under matchen mellan Youzhny-Tipsarevic. Skillnaden hade varit enorm, (men det får han själv skriva mer om, om han vill då det var han som tradade den matchen). Iaf så väljer jag att ta en paus för att se en film istället. Johannes har tradat upp ytterligare plus på Ancic som vinner första set. Jag väljer att pausa filmen för att se matchens 2:a set. Min enda tanke med att ha pengarna på Ancic var att boka upp honom i 2:a set då det skrek 3 set om matchen. När Ancic ska serva till 2-2 så föreslår jag att det kan vara värt att lägga över pengarna på Davydenko. Oddset 1.42 var kanske ganska högt med tanke på startoddset och att han vunnit 1:a set. Men jag kunde inte mer än hålla med marknaden då chansen att Ancic skulle hålla alla sina servar kändes mycket liten. Desstom så har han sett väldigt trött och sliten ut, vilket inte Davydenko gjorde. Johannes argumenterade iaf emot och det blev ingen bokning. Ancic blev oturligt nog breakad och Davydenko blir tillochmed en liten favorit. Davydenko vinner 2:a set med 6-3

I 3:e set så har marknaden helt bytt favorit och Davydenko vinner tillslut matchen. Det fanns många chanser att byta sida eller nolla efter att Ancic förlorat det 2:a setet. Men det gjordes inte och det blev en minusmatch till.

Degen ligger just nu på Benneteau som precis ska serva hem 1:a set mot Roddick. Med lite tur kanske det blir en +-0 dag.

Jag har fått önskemål på att fortsätta visa resultat på tradade matcher. Jag har gjort det på utvalda matcher förut. Och visst kan jag göra det igen. Anledningen till att jag inte har gjort det på ett tag är dels det att jag inte har hunnit och dels det att vi tradat väldigt många matcher tillsammans och de känns inte rätt att redovisa. Förövrigt så är konstruktiv feedback på bloggen såklart väldigt välkommen. Det trillar in många mail med frågor och det är också skoj.


Kommentarer
Postat av: Robin

Ja, resultat vore fint. Det skulle vara kul att veta vad du använder för strategier också. :)

2008-04-02 @ 04:39:48
Postat av: Anonym

Johannes fastnade i SP här, vilket även syntes på BF forumet och även om det ofta är rätt som referenspunkt så är det inte skrivet i sten att det skall vara så. Davydenko höjde sin nivå något enormt i andra set.

2008-04-02 @ 05:00:39
Postat av: moona

Joh sa till mig i telefon häromdagen att davydenko verkade vara den ende som ville spela den här turneringen därför la jag min slant på honom. Magkänslan sa Tipsaveric så min andra peng hade jag på honom, duktigt va?? Jag ska ju hinna med Tilda oxå!! Girigheten höll på att kosta mig dagens +då jag i min iver kastade mig in i Henin matchen spelade på henne i första set, för att sen luta mig tillbaka o vänta på vinsten, hah det gick ju inte alls de.
Blake är en av mina favvisar så han höll jag fast vid.. Tillbaka nu ut i vårsolen med din lilla sötnos Tilda. Vi bygger snögubbar idag.....

2008-04-02 @ 13:28:10
Postat av: Anonym

Tycker din blogg är bra som den är! Hoppas ni får en bättre kväll idag!

2008-04-02 @ 16:47:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0