En fin start i Monte Carlo

Viasat sport 1 kommer att sända härligt mycket tennis från denna veckas grustunering i Monaco. 10-18 mån-fre och semifinalerna och finalen i helgen. Tuneringen i Monte Carlo hör till Master serien, vilket betyder att alla toppspelare finns på plats. 1:a omgången drog igång så smått i söndags och fortsatte igår. Och som vanligt bjöd den första omgången på svängiga och bra tradematcher.

Den strörsta favoriten som förlorade idag var Moya. Igår gick det att laya honom till 1.16, det gjorde jag för 100 kr på "100-kronorskontot". Förutom det betet  var det ingen här hemma som tradade den matchen. Det var lite synd då Moya förlorade första set och gick upp till 2 ggr, sen vann han det 2:a enkelt med siffrorna 6-1 och var nere i 1.20 igen. Men marknaden låg fel, för det var Querry som vann det avgörande setet med 6-3.

Samtidigt som Moya spelade pågick mötet mellan Söderling och Stepanek. Söderling stod i höga 1.77 innan start. Ofattbart enligt mig, men jag är som sagt inget stort fan av Stepanek. Söderling tar greppet tidigt om matchen och vinner det 1:a setet med 6-4. Inte heller i det 2:a setet släpper han in Stepanek. Inte förrens han får matchbollar vill säga. När det står 5-2 till Söderling i det 2:a setet så servar Stepanek för att hålla sig kvar i machen. Det bli 15-40 och 2 matchbollar till svensken. Allt känns klart och han handlas till 1.01, 1.02. Men Söderling sviktar och Stepanek inte bara håller serven utan breakar sedan Söderlig och ser till att setet avslutas i tiebrek. Ett tiebreak som Stepanek också vinner efter att Söderling haft ytterligare två (6 totalt) matchbollar. En i egen serv och en i Stepaneks.

Söderling är en chocker och det är inte helt ovanligt att han tappar matcher. Den här lyckades han iaf vinna i det 3:e setet med 6-3 och inga breakbollar emot sig i egen serv. Men han borde ja vunnit matchen långt tidigare. Men vidare till nästa omgång är han, där han kommer att få möta antingen Robredo eller Wawrinka.

Verdasco @ 1.45 innan start, får tidigt i matchen problem mot Monflis som bryter hans serv och går ner till ca 1.80. Verdasco breakar sedan tillbaka och går ner till startodds igen. Men det bli Monflis som vinner matchen med i 2 raka set.

Ännu en favorit som förlorade igår var Mathieu. Tipsarevic vann första set, men trampade snett mitt i gamet där han srdan breakade och fick behandling för en vrickad fot, det tillsammans med en knäbehanding höll hans odds uppe i stort sett under hela matchen. Mathieu  vann det 2:a setet och hans startodds nästan halverades inför  avgörande set, det trots att Tipsarevic spelade bra. Så bra att han vann matchen och marknaden fick fel.


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Jaha, var det det som hände!! jag undrade varför oddset låg så högt på Tipsarevic hela matchen...nu fattar jag....grönt blev det i alla fall, det var huvudsaken. Idag har det gått sämre för mig.

2008-04-22 @ 17:24:11
Postat av: Cecilia

Re Fredrik: Ja, det går ju tyvärr inte bra alla dagar. Bara 1 3-setare idag och den spelades inte ens klart. Många favoriter som vann rakt av...

2008-04-22 @ 19:55:26
Postat av: Anonym

Hade mina pengar på Tipsaveric jag, spelar ju med hjärtat o det går ju inte alltid hem......Men som sagt ibland får jag rätt.... Jobbar på mina 300 om dagen o den här veckan har jag lyckats rätt bra.Tai trä, hahahah........

2008-04-23 @ 18:51:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0