Another day in Miami

Ikväll är det endast 4 matcher som spelas vilket känns skönt då det varit väldigt intensivt denna tunering. Förövrigt så känns det som 4 svåra matcher. Eurosport har köpt upp alla rättigheter till WTA-tuneringen och väljer att endast visa några få utvalda matcher, det gör att jag inte har sett varken Dementiva eller Jankovic spela i denna tunering. Jag trodde innan tuneringen att Dementiva skulle ta sig till final så jag får väl hålla fast vi det.

Spontant så känns Nadals odds lite högt @ 1.65 mot Blake. Men det kanske det inte är, det blir nog ingen position innan start i den matchen.

Inatt spelar Zvonareva mot Safina. Dessa 2 har jag heller inte sett spela, så jag har ingen aning vem som har största chans att vinna, magkänslan säger Safina. Zvonareva har varit stark i tuneingen men hon har fortfarande inte mött någon riktigt bra spelare. Och Safina var överlägsen mot Davenport. Kan nog bli en bra trade-match.

Berdych har ju spelat strålande i tuneringen och vunnit sina matcher enkelt. Andreev är en skräll som har gått vidare, också såklart genom sitt fina spel. Men han får det väldigt svårt att vinna ikväll om han inte minskar sina oprovocerade misstag. I gårdagens match mot Canas hade han 42 st på endast 2 set...

Jag är på väg till gymmet för lite motion innan matcherna börjar. Man blir lite seg av att sitta uppe hela nättena och det börjar bli dags att vända tillbaka dygnet innan Tilda kommer hem igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0