Andy Roddick utspelad

image86

Davydenko slog precis ut Roddick i två raka set. Det var en av de sjukaste matcher jag sett. Roddick var helt utspelad 1 2:a set, då Davydenko satt precis allt. Andy hade övertaget med minibreak i tiebreaket men tappade det. Även i 2:a set var Roddick ett break upp men blev genast breakad tillbaka...och breakad igen....och igen. Han höll alltså endast serven 1 gång i det 2:a setet. Matchen förlorade han från 40-15.

En välförtjänt vinst av Davydenko, jag har aldig sett honom reagera så starkt efter en seger. Den annars så trumpna mannen hoppade runt och såg rikitgt glad ut. Själv förlorade jag 9 k på matchen då jag gick på Roddick ganska hårt i 1:a set. Jag hade kunnat göra ganska bra när Roddick breakade i början av det 2.a setet, men allt gick ganska snabbt när Roddick blev tillbakabreakad. Surt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0