Robin Söderling!



Jag har varit i Alcudia en vecka så jag kom tillbaka i lördags till Sverige. Lite dumt att ta semester under första veckan av Franska öppna kan tyckas men vi jobbar iaf mest bara en åt gången så Johannes har suttit och slitit framför datorn medans jag har legat på beachen. Det var nog ett gott beslut trots allt för min andra hälft hade en av de bättre veckorna i år medans vi var borta. Själv har jag varit näst intill internetfri under hela veckan och de enda jag har sett från Roland Garros-banorna är det som de spanska restaurangerna har visat på skärm.

Jag med maratonlöparna i bakgrunden

Joe i kostym :)



Den fantastiska värdinnan

Värden, jag och Kristof

I helgen är det inte heller av oss som har jobbat. Vi har nämligen varit i huvudstaden på festligheter. Vi har bott på Nordic sea hotell och jag hade perfekt syn över maratonlöparna som sprang igår på Sveavägen utanför vårt rum. Jag är fortfarande inställd på Berlin marathon i september och blev bara mer peppad av att se loppet igår. Igårkväll var vi bortbjudna på gemensam födelsedagsfest hos en av Johannes bästa kompisar Fredrik och hans sambo Jenni. En väldigt trevlig tillställning där Johannes högt och ljudligt deklarerade för alla att Söderling minsann inte hade en chans idag mot Nadal. Men se vad underbart; han fick fel. Fan, vad stort av Robin att vinna idag. Jag följde slutet av matchen från ett taskigt internet på X2000 och jag kunde knappt tro att de var sant när min scoreboard upptaderade 6-1 och 5 matchbollar till Söderling i fjärde setets tiebreak. Helt fantastiskt. Precis vad svensk tennis behöver.

Btw Fredrik, jag lyckades ta mig runt Göteborgsvarvet på strax under 2 timmar så du hade ganska rätt.

Kommentarer
Postat av: mats roos

hej!Såg att robin fått problem med armbågen igen.jag har själv haft långvariga problem.men efter kontakt med gammal landslagsläkare e jag besvärsfri jag kan har ett tips att komma till rätta med besvären.gör en plast skena så att han inte kan vika handen uppåt.fler än jag har blivit bra. efter ett par tre dagar kan jag med säkerhet säga att detta e löst.vad har han att förlora.

2010-01-14 @ 22:31:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0