Dagens trading


Totalt 5/1 = 15048 sek

Johannes tänker gå in i arbetskoma medans han är hemma i sin ensamhet. Jag däremot får kombinera arbete med vardagliga saker. Jag har inte riktigt bestämt hur jag ska lägga upp det än, men helt klart är att det är lättast att arbeta under natten då Tilda och alla andra sover och det är lungt och skönt. Problemet är att det blir för lite sömn eftersom der inte känns riktigt rätt att sova hela dagarna, så det får bli några timmars arbete på natten, sedan sova och köra ett par matcher på eftermidagen efter att ha varit ute med Tilda.

Fredrik frågade hur mycket vi räknar med att tjäna per peson och månad. Och om vi är nöjda med en "vanlig" lön eller om vi har högre krav.

Självklart så är målet i första hand att vi ska kunna försörja oss på detta. Och det har vi gjort under de 2 åren vi har tradat heltid. Vi har inte bara lyckats få det att gå runt utan det har gått bättre än vad vi först trodde att det skulle göra. Jag tänker inte gå in på hur mycket vi har dragit in under dessa 2 år, men det är en del mer än vad vi tjänade innan på våra tidigare heltidstjänster, så kraven har såklart höjds. Dessutom har vi vant oss med att ha höga utgifter varje månad (vi försöker förbättra oss:)) så vi skulle aldrig klara oss på det vi tjänade innan. Fredriks fråga hänger också ihop med något jag har funderat på inför 2009. Nämligen vilken nivå i insats som jag ska lägga mig på.

Det är ingen hemlighet att vi har ganska höga swings ibland. Inget fel med det eftersom vi vet att vi går plus på det. Men jag tycker att det kan vara väldigt psykiskt påfrestande under de perioder det svänger rejält. Vi har nu i början av året satt upp ett dagsmål på 4k/dag. Jag kan tycka att det känns som ett ganska litet mål eftersom det är sällan jag är nöjd med att "bara" gå 4k plus på en dag och det är absolut ingen wow-känsla att vinna 4k på en enskild match. Men kan man sänka insatserna och få bort de stora förlusterna så blir ändå slutresultatet bra. 4k/dag * 25 arbetsdagar = 100k/månad. Och då klingar det genast bättre med 4k/dag. Det finns såklart även nackdelar med att trada med lägre risker i en match eftersom som det är som jag skrev tidigare idag; lätt att bli passiv när målet i matchen är uppnått.

Jag tänker testa att trada med små swings så att jag uppnår målet med 4k/dag i ett par veckor. Det är perfekt när man ska bygga rulle. Sen får vi se hur lä'nge jag orkar hålla diciplinen.



 


Kommentarer
Postat av: Oskar

Hej, bra blog, har läst den länge och uppskattar den verkligen!



Jag vet att du skrivit om det tidigare, men skulle du inte kunna skriva ett inlägg där du går igenom en match och beskriver hur du tradar den och vilka problem man kan hamna i och hur man löser det på bästa sätt? Har du alltid samma grundstrategi eller byter du ut den beroende på spelare, underlag, form osv?



Tack på förhand :-)

2009-01-06 @ 13:47:54
Postat av: Alexander

Hej miss betfair!

Följer både din och johannes blogg med stort intresse. Har bara en liten fråga. Med vilken bank jobbar ni med för att få dessa resultat? Och du säger att du gillar att trada säkert, hur många tics tar du i ett sk. säkert trade?



Vänlig hälsning Alexander

2009-01-06 @ 17:15:18
Postat av: Fredrik

Tack för svaren!

2009-01-06 @ 23:08:32
Postat av: Johan

Jag har också följt din och Johannes blogg mycket och tycker det är mycket rolig läsning. Jag tycker dock det är väldigt svårt att vinna några pengar på tennisen när jag själv tradar. Skulle var väldigt kul och lärorikt att se en gång när ni sitter hemma och jobbar hur det går till när proffs jobbar. Så när får jag komma hem till er och titta när proffs jobbar? #ler#



Ha det bra



Johan

2009-01-07 @ 13:02:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0