Star Ace

Skoj att grussäsongen är igång:-)

Jag har inte så mycket att rapportera. Min lillasyster var här hela förra veckan så jag jobbade inte så mycket. Johannes tradade några dagar men jag har faktiskt dålig koll på hur veckan slutade tillsut. Den började bra men slutade sämre har jag för mig. Vet iaf att Johannes slog knytnäven i min favoritlaptop i fredags när Djokovic tappade ett set mot Verdasco. Lite onödigt tycker jag, speciellt med tanke på att boken var rätt ok när matchbollen var slagen. Men jag fick en ny liten bloggdator som kompensation.

Tilda bestämde sig för att följa med Sofia hem till Hallen idag, så det betyder alltså en barnfri vecka med massor av jobb denna vecka. Jag ser fram emot det, även om jag redan saknar henne. Johannes sover. Han mumlade något om att han inte klarade av att boka låga odds så han tyckte att det var bättre att sova. Själv är  jag lite krasslig idag och sitter i soffan och tradar halvhjärtat, men jag kommer säkert igång snart.


Diagrammet avser Starace

Starace - Gulbis 4-6 6-3 6-3

Känner mig lite ur form och orkade inte göra många knop i matchen mellan mellan Gulbis och Starace (eller Star Ace som vi uttalde det från början) men fick en liten slant iaf. Gulbis hade 1-0 i set och 0-40 alltså 3 breakbollar till 4-1 och dubbelbreak i det andra setet. Han var nere och tatchade 1.02 (101.000 sek tror jag) innan han förlorade matchen. För han lyckades nämligen inte breaka till dubbelbreak utan torskade istället setet från med 3-6. Jag greenade ut direkt på 2 ggr och sen gjorde jag inte så mycket mer i matchen. Vilket var synd för Starace fortsatte att vinna game och gick ner från ca 2ggr till 1.16 innan Gulbis tog tillbaka matchen för en kort minut och handlades som favorit runt 1.60 innan han förlorade matchen.

Jag hade 50k upplagt @ 1.02 på Gulbis i det andra setet men fick inget matchat. Jag hade lagt upp 100k på 1.03 också men tog bort det när jag såg att han fick 3 breakbollar. Lite snålt att ta bort 1.03 kanske, men så är det.

Villen chocker han är Ernests Gulbis.

Kommentarer
Postat av: Martin

Kul att du är tillbaka

2009-04-20 @ 19:07:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0