1:a omgången bjuder som vanligt på galna matcher

What a day!

Jag skulle gärna ge en utförlig rapport om dagen men laptopen som jag sitter med är fått något fel och kopplar ur sig från det trådlösa nätverket titt som tätt, så det får bli kort innan jag slänger ut datorn genom fönstret.

Stora swings idag igen, det börjar bli vanligt i det här hemmet. Själv så föredrar jag att trada med mindre swings. Jag greenar ofta ut och får kanske lägre vinster men färre och betydligt mindre förluster än när vi tradar tillsammans. Det är lättare att köpa sig ur en position med 3-10k minus än 20-50k minus. Hellre många "mindre" vinster än en stor förlust, större vinst, stor förlust, stor vinst osv.

Idag hade det dock inte behövts så stora risker för att få jackpot då det var många skrällar som vände och vann.

1.01 lost. Erani - Azarenka 1-6 6-4 6-3
Azarenka handlades det ca 1 milj på 1.01. Hon förlorar, helt galen marknad förövrigt. Jag vet inte om matchen var skum eller om hon var skadad. Jag tror såklart på det senaste med tanke på att hon såg sliten ut och hade problem med ryggen, axeln eller vad det nu var i förra matchen. Dessutom trodde jag att det var en medical timeout mellan set 2 och 3. Joahnnes tror självklart på det första alternativet. Konstiga odds var det iaf.

1.10 lost. Petzschner - Wawrinka 6-7 6-2 7-6
Galen match. Wawrinka står ganska lågt från start runt 1.20 kanske? Jag är inte säker. Han vinner iaf det försa setet och går ner till 1.10. Han förlorar set nr 2 och går upp till 1.62. Han breakar sedan blankt och vid 2-0 i det avgörande setet så står han runt 1.16. Men han tappar matchen igen och Petzschner spelar fram sig till 5-4 och egen serv. Det är nu hans tur att stå runt 1.15. Han klarar dock inte serva hem matchen utan det blir ett avgörande tiebreak som Petzschner vinner med 7-5.

1.09 lost. Penetta - Venus Williams 6-4 2-6 6-4
Williams @ 1.1 från start upprepar sig. Precis som i matchen mot Jankovic i söndags så blir hon breakad i sitt första servgame i det 3:e och avgörande setet och sedan tar hon inte vara på någon av breakbollarna tillbaka. Idag missade hon 4 av 4, i söndags 5 av 5. I båda matcherna slutade det med stora förluster. Jag trodde dock inte en sekund att hon skulle vinna idag, men det var inte jag som tradade matchen.

1.05 lost. Schwank - Simon 4-6 7-6 7-6
Simon servade för match i det 3:e setet, blev breakad och förlorade sedan matchen.

1.03 upptill 2ggr. Safin - Okun 7-6 3-6 6-4
Safin handlades ner till 1.03 under det första setet ikväll. Men han har stora problem mot en 30-åring från Israel rankad 521 i världen. Han lyckas tillochmed tappa 30-0 till breakboll vid ställningen 4-4 i det avgörande setet och under några sekunder ligger oddsen runt 2ggr. Han vinner dock matchen. Pinsamt hade det varit annars, på hemmaplan och allt.

1.01 lost. Acasuso - Bachinger 7-6 3-6 7-6
Acasuso som 1.50-favorit vinner det första setet och går ner till 1.15. Han förlorar det 2:a setet och blir genast breakad i det 3:e. Bachinger lyckas hålla alla sina egna servar enkelt och får matchbollar i Acasusos serv. Han handlas på 1.01-1.02. Acasuso räddar breakbollarna och breakar sedan enkelt när Bachinger serar för matchen. Det är vilda västern på marknaden och jag som sitter vid datorn och följer Pim Pims match ser detta och hinner få helt galna bra odds på breakbollarna/breaket (3.85 på Aca t ex). Jag greenar dock ut i tiebreaket men mer lättförtjänta pengar är svårt att få.

Hur gick det för oss idag då? Plus men patetiskt resultat med tanke på matcherna. Vi hade kunnat satt Tilda vid datorn och bett henne trycka, det hade säkert genererat mer. Men det är lätt att säga efteråt med facit i handen. Det saknas inte vinster, dock så blandas de med förluster.

Men i slutändan är alla plusdagar bra dagar.

Nu ska jag se på Heroes men först ska jag smyga in och se om det är Dymamit-Teo som Johannes tjattar med på MSN. Jag håller på att garva ihjäl mig åt deras konversationer. Roliga killar de där!

Kommentarer
Postat av: Per

Vilken är din/er vanligaste strategi? Du skrev för några dagar sen att några matcher inte rört sig ett tic över startoddsen och att de inte var bra ur tradingperspektiv, speciellt inte enligt eran vanligaste strategi.

2008-10-08 @ 15:34:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0