Konsten att greena ut

image70
Diagrammet avser Fish

Fish-Nalbandian 6-3 6-7 7-6

Jag skrev det igår och jag skriver det åter idag; vad är det med herrspelarna dessa dagar?! De kan inte serve hem! Tsonga, Nalbandina, Stepanek, Karlovic, Ancic...det är inga dåliga servare jag pratar om.

Nalbandian förlorade precis tiebreaket i kvartsfinalen mot Fish. Han förlorade alltså efter det att han breakat till 5-4 och "bara" skulle serva hem matchen. Vilket han misslyckades med. Såklart!:)

Igår gnällde jag på att det kostat oss massa pengar, men det är egentligen bara vårt eget fel som inte greenat ut vid dessa tillfällen. Det är inget konstigt att en spelare ska serva för matchen/setet blir breakad, och det brukar jag dra fördel av, inte som tvärtom som nu, denna vecka. Jag får skylla på att jag är sjuk och inte kan tänka klart..:) När Tsonga skulle serva  för matchen vid 5-3, så stod han runt @ 1,17 /1,18. Vi bokade inte en spänn, tyckte att det var för dyrt även fast vi då visste att han knappt skulle bli favorit vid ett break. Vi hade kunde ha gjort 0-160.000 sek på Nadal, det hade varit något!

Idag gjorde vi inte samma misstag, idag bokades Nallen upp när det var dags att serva för match. Inte 160k dock. Men grönt var det, grönt som attan:) Grönt är skönt!

Trevligt värre är det också att boten är ute ur systemet. Det märks så tydligt. Det är feltryck och det finns surebets. Det är som vanligt igen.

Kommentarer
Postat av: Swingtrader Igor

God morgon

Preiss kommit hem efter några öl på stan,layade Tsonga
vilket ni inte gjorde men det är sånt man inte gjorde flertal gånger tidigare och har lärt sig .

Fisken tycte jag var värd vinsten då Nallen det jag såg i första två set såg ut att spela med blöjan på,mao han vågade inte gå fram?!

2008-03-22 @ 02:32:06
URL: http://betfairswingtrader.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0