Game Set Match Tsonga

image39
Tsonga-Nadal 6-2 6-3 6-2

Nadal handlades runt 1.35 innan start.

Tsonga utklassade Nadal idag genom att vinna matchen i 3 raka set.
Nadal såg inte riktigt ut som om ha visste vad han skulle göra på plan idag. Han spelade hyfsat, men Tsonga var bättre. Mycket bättre!

Tsonga är 22 år och innan AO rankad 38:a i världen. Han servar bra och är väldigt snabb och smidig. Den första matchen jag tradade som Tsonga spelade, var den 5 oktober ifjol. En uppgjord match mot Kholsriber. Men det är den enda matchen som jag/vi har förlorat på Tsonga. Alla andra matcher visar plus.

I slutet av oktober vann Tsonga en match mot landsmannen Gasquet. Jag började trada matchen efter att Tsonga vunnit 1:a set, då stod han fortfarande i 2 ggr. Det var bara att lasta. Han vann matchen och jag vann 40 k.

Tsonga har vunnit alla sina matcher lätt i AO. Och vi har vunnit på 4 av hans 4 matcher vi tradat dessa 2 veckor, sammanlagt ca 71.000 kr plus på fransmannen. Det är som jag sa till Joe i förrgår; Det går inte att förlora på Tsonga:) Han började med att slå ut Murray med 3-1 i set. Se vann han lätt sina matcher i 3:e och 4:e. Sen slog han återigen kompisen Gasquet. Youzhny var nästa man att bli utslagen i tre raka set av Tsonga. Och nu Nadal.

Vilken kille. Han är i final i Australien Open där han möter antingen Federer eller Djokovic. Kan han slå någon av dem? Ja, absolut!

Kommentarer
Postat av: Ahmed

Gasquet. GASQUET.

2008-01-26 @ 21:48:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0