Finalisterna i årest Australien Open

image41
Två bildsköna damer i final och två inte lika bildsköna men dock talangfulla spelare i herrfinalen.


Idag sopade Djokovic banan med Federer. Jag tradade  inte matchen. Jag försökte, men det trådlösa nätverket krånglade mest hela tiden. Så jag nollade och stängde ner datorn ganska tidigt i 1:a set. Min mamma däremot satsade 160 kr på Djokovic och fick 1000 kr så hon är iaf jätteglad:)

Damerna är först ut att spela finalen i Australien Open. Sharapova är en självklar favorit @ 1.25 mot Ivanovic. Sharapova har stått som min vinnare sedan dag 3 då hon slog ut Devenport med 6-1 6-3. Men Ivanovic spelade mycket bra mot V.Williams i kvartsfinalen då hon vann med 7-6 6-4. Jag tror dock inte att hon rår på Sharapovas spel just nu. Men vem vet, Sharapova spelade näst intill felfritt ( förutom i första omgången mot Pin då hon fick värmeslag och låg riktigt illa till, men hon vann tillslut 3:e set med 9-7) i fjolårets turnering, tills hon mötte Serena Willilams i finalen och förlorade med 6-1 6-2.

Favorit i  herrfinalen står Djokovic som till oddset 1.40. Jag personligen tror att det Tsonga har en betydligt större chans än så. Enligt min mening är det Tsongas spel som har imponerat mest. Han rör sig väldigt bra på planen och verkar väldigt lugn. Djokovic har också spelat väldigt bra, han har en grym 1:a serv. Men anledningen till att han slog Federer så enkelt idag var för att Federer spelade dåligt. Det är inte vanligt att se Federer skjuta så många backhands i nät. Matchen mot Ferrer vann han också lekandes lätt, men Ferrer hade sin formtopp innan Australien Open. Jag kommer iaf att boka Djokovic.

Så jag tror alltså Sharapova vinner Damfinalen och sen hoppas jag att Tsonga vinner herrfinalen efter en spännande 5 setare. Det skulle vara coolt tycker jag. Johannes brukar reta mig när jag säger att Tsonga är min favoritspelare, om han vinner kanske Joe blir tyst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0