Gårdagens trading

Hej! Vi har varit inne i ett riktigt loosing strike de senaste 2-3 dagarna. Jag hade några riktiga skitmatcher igår och nedan redovisar jag några utvalda matcher från gårdagens trading. Och ni som efterfrågat röda matcher, här kommer de:



Williams - Cornet 3-6 6-3 6-4

Dagen började riktigt illa med en förlust på matchen mellan Williams - Cornet och det resultatet präglade indirekt  resten av dagen. Efter att ha missat att boka Williams låga odds från start så kliver jag in i absolut det sämta tillfället i matchen. Jag spelar Cornet när Serena servar och har 30-30 i början av 2:a set.

Själva spelet var väl OK, men efter att Serena har hållt sin serv så ligger jag kvar i positon. Det gör jag inte i vanliga fall, men eftersom jag kände mig smått frustrerad redan innan matchen så vägrade jag byta sida, what so ever. Självklart bokar jag mer efter att Serena tagit setet, det trots att hon servat hur stabilt som helst i hela det 2:a setet. Cornet blir såklart breakad rakt upp och ner från 30-0 redan i det första servgamet och det breaket räcker för att hon ska förlora matchen. Williams å andra sidan förlorade knappt  någn boll i egen serv.

Det var länge sedan sist som jag tradade så dåligt som jag gjorde i den här matchen. Eller tradade var kanske inte rätt ord. Jag spelade. På Cornet. Bära eller brista. Och det brast.


6-4 6-4
Jag tyckte mig komma över förlusten på Williams rätt snabbt och efter lite självransakan så börjde jag trada Nalbandian .-Monflis. Jag hade ingen bollförboll-uppdatering så jag började försikigt.

Fick snabbt upp det till ca 5k grönt på båda spelarna och låg bra till på Monflis när han vann det första setet. Tradade sedan break med det pluset jag hade i nästan alla game. Det kostade rätt så mycket då det endast blev ett break. Monflis bryter Nalbandians serv till 5-4 oc jag har ca 4.500 kr kvar på Monflis när han ska serva för match. Skulle kanske ha greenat ut och varit nöjd,men Monflis får problem med serven och jag bokar upp för det mesta pluset. Tyvärr höll han serven och vann matchen.

Jag skulle kanske ha greenat ut på 1.07 och varit nöjd, men jag hade nog inte helt kommit över det dåliga spelet i matchen innan så 4k kändes inte som någon tröst. Sen är det svårt att trada utan liveuppdatering.



Kirilenko - Dubois 1-6 6-2 7-5

Efter att ha plusat några småsummor på några dubbelmatcher så sätter jag igång med turneringarna i USA  - de som egentligen var mina planerade arbetstimmar. ´

I den här matchen så tradade jag bra och hade något riktigt stort på gång, men jag sabbade det. Jag börjar med att spela 10k på Kirilienko @ 1.44 då det är Dubois som börjar serva. Det blir 0-30 men eftersm scoreborden inte uppdaderade de första bollarna så reagerar inte marknaden. Dubois håller från 0-30 så jag upp Kirilenko rätt rejält. Dubois vinner 6 game av 7 och går ner till ca 1.45. Det är Kirilenko som börjar serva så jag sitter still med pluset på Dubois och lägger in boka 20k på 1.18. 0-40 direkt och det ser ut som om Kirilenko ska tappa serven igen. Jag flyttar tyvärr ner min 1.18 några snäpp så jag får inte allt matchat, vilket var synd så Kirilenko räddar 4 breakbollar totalt i det gamet.

Jag greenar ut och har ungefär lika mycket på båda spelarna när Kirilenko vinner det 2:a setet och går ner tlll strax över startodds. Jag bokar är upp Kirilenko igen och det känns ju bra när Dubois sedan får 3 gamebollar till 4-1. Vid 3-1 40-0 kan man boka 1.20. Och vad gör jag? Jo, jag spelar istället för att boka, det trots att jag redan sitter med mycket plus på Dubois. Jag spelar vanligtvis ytterst sällan på 40-0 längre då det är mycket mer lönsamt att boka 40-0 då oddsen ofta inte rör sig så mycket mer vid hold. Men igår var inte en vanlig dag och 40-0 är inte hold och det blir inte 4-1 utan istället blir det break till 3-2. Kirilenko vände matchen till sin fördel och jag bokar bort allt plus på henne när hon har en matchboll i Dubois serv.

Kirilenko tar matchbollen och jag får ingen vinst. Dåligt gjort av mig för jag trodde inte att Dubois skulle kunna vinna matchen efter att ha tappat ledningen.


Falla - Serra 7-6 7-6

Bra trading av mig i den här matchen, helt klart dagens bästa även om det inte blir någon stor vinst. Men jag låg plus från 1:a bollen till den sista. Gjorde ca 25 stora trades i matchen, ca 70 totalt och de flesta var bra. Jag konstaterade tidigt i matchen att de båda hade problem med att hålla sina servar så jag bokade break hårt i många game. Det blev "bara" 6 break (är egenntligen gansk många break på 2 game i en herrmatch på hart court) av 24 game i matchen, men i många game så lönade det sig iaf pgr av att det var så många breakbollar, totalt 25 st.

Båda gamen slurtade i tiebreak som Fall vann. Serra hade 4 setbollar i Fallas serv vid ställningen 6-5 i det första setet och han både servade för set och hade setbollar i tiebreaket i det 2:a setet. Hade han vunnit tiebreaket så hade det kunnat blivit en riktigt bra match för mig då jag hade 35k på honom. Tyvärr så tappade jag fokus just i tiebreaket för att jag samtidigt var inne i machen mellan Haas -  Mahut.

Men som sagt helt OK tradat i matchen och hade några fler av breakbollarna suttit så hade det blivit riktigt lönsamt.


Tennis / Cetkovska v Osterloh : Matchodds13-aug-08 19:30 13-aug-08 22:29 -12 828,49
Osterloh - Cetkovska 6-1 6-1

Under den här matchen händer det något som inte får hända. Jag har tradat upp så jag har ca 10k plus Cetkovksa och 10k minus på Osterloh när Cetkovska har 3 breakbollar till 5-4 i det första gamet. Jag håller på att boka av runt 1.22 men jag hinner inte lägga upp alla odds för alla fönster börjar stängas av. Det är Tilda som av misstag kommer åt datorns on/off-knapp med foten. '

När jag äntligen kommer in på matchen igen så har istället Osterloh setboll i egen serv, som hon tar. Och efter det så vinner Cetkovska endats 1 game till i mathchen. Jag kunde ha klivit av med minus ca 2500/2500 efter första set men less som jag var så spelade jag istället mer på Cetkovska. Jag kunde inte i min vildaste fantasi tro att Osterloh som hade 8 breakbollar och problem med att hålla serven i alla game utom 1 i det 1:a setet engelt skull vinna 6 game av 7 i det 2:a setet. Men det gjorde hon.

Jäkligt irriterande fölust med tanke på att Cetkovksa var nere under 1.20 i början av matchen då hon hade ledningen. Men det är bara att räkna in på kontot "outförutsedda utgifter".



Dechy - Srebotnik 7-5 2-6 7-6

Min sista match för natten och den slutade allt annat än bra. Även här låg jag bra till och hade egentligen ingen minus förens i det absoluta slutet i matchen. Det är svårt med nattmarknader som har dålig omsättning. Det är inte lätt att få sina odds matchade och det är ofta nästan tomt på marknaden. Den här matchen slutade i tiebreak och i vanliga fall så ska jag kunna greena ut då men det gick inte, trots att jag hade pengarna på favoriten som precis hållt sin serv blankt. Sen att Srebotnik endast vinner 1 boll i tiebreaket känns ju sådär.

Sammanfattning av gårdagens trading: Dålig start på dagen, med en förlust i en match som jag inte skulle ha klivit in i av flera anledingar: Okoncentrerad, ensam med Tilda, dålig koll på marknaden, taskig sinnestämmning, dålig diciplin. Tradade sedan bra i några matcher och en vanlig dag så skulle det ha blivit en bra dag. Skillnaden var att jag inte greenade ut, vilket jag i vanliga fall brukar var bra på. Och att jag bokade bort alltför mycket plus i slutet av matcherna. Anledningen till det var att jag jagade stora vinster för att "ta igen" tidigare förluster. Jag brukar också vara bra på att både röda ut och nolla om matcherna inte går min väg, det gjorde jag inte igår. Jag gjorde det gamla nybörjarmisstaget - att hoppas. Jaja, även solen har fläckar:)

Igår var den sämsta dagen för mig på flera månader. Men efter en utvärdering, ledig dag och en lång promenad så är det nästan glömt. Det var en dålig dag på jobbet helt enkelt, sånna har man ju haft förr. I morgon blir det nya tag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0