Kvällens matcher



Ikväll/natt spelas det lite fler matcher än igår. Jag som precis har lyckats vända dygnsrytmen till hyfsat normalt är inte så sugen att sitta uppe på nätterna denna vecka. Det kommer ändå bli mycket sådant framöver med OS och US Open. Så det blir nog Johannes som kommer att sitta uppe med de sista matcherna.

Jag ser inga självklara vinnare i dagens matcher. Moya visade ju fin form förra veckan, men å andra sidan spelade han en riktigt dålig match mot Haas för 2 veckor sedan. Men Moyas matcher är alltid värda att hålla koll på, det händer då och då att han gå ner riktigt lågt och förlorar matcher.

I Rogers Cup åkte Safin ut i andra omgången mot Wawrinka, i Cincinnati mötte han mot Tursunov i den första omgången och redan 2 minuter in i matchen visade safin upp sitt dåliga humör. Han gnällde sig i genom matchen och förlorade i 2 raka. Isner spelade bra förra veckan men åkte ut i andra omgången efter att Andreev räddat 2 matchbollar.

Nu ska jag skynda mig iväg för en sväng på IKEA med mor och far. Johannes var väldigt angelägen om att följa med men nu får jag inte upp honom. Det är lika bra att han får sova om han ska orka jobba inatt:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0