En helt vanlig dag hos fam Lund/Nilsson

Ytterligare en dag till ända. En riktig skitdag och den såg ungefär ut så här:

Uppstigning 07:30. Tilda får frukost framför Svampbob fyrkant innan det är dags för förskolan.

Johannes åker och handlar, kommer hem och fyller två kylar, två frysar och skafferiet med mat. Mycket onyttigt. Såklart.

11.00 börjar arbetsdagen. Jag har provisoriskt flyttat ut mitt kontor till det övre vardagsrummet, så vi sätter oss i olika rum. Matcherna börjar och telefonen ringer. Det är Mona Shalin. Johannes pappa Fred (blivande kommunalråd i Härnösand om sossarna vinner valet) hade möte med henne idag och tyckte att det var kul om hon kunde ringa och säga hej till hans son. Samtalet löd ungefär följande.

J: Ja, det är Johannes.
M: Hej, Det är Mona Shalin, jag står här med din pappa.
J: Heeej Mona! Ja, pappa har pratat mycket om dig.
M: Ja, visst kan pappor vara pinsamma ibland.
J: Ja...


Sen sa Mona och Johannes hej då till varandra.

Johannes flippar ur på en match och slår näven i skärmen. Skärmen håller, men det gör inte handen. Han lägger sig och wainar på golvet en stund. Enligt egen utsago svimmar han även av smärta. Han kravlar sig upp och lyckas med en hand trycka på tangetbordet och den största tennisförlusten på länge infinner sig. Sen knyter han upp armen med hjälp av mina löpartights och fortsätter jobba med den andra.

Danne och Cissi hämtar upp Tilda på förskolan och kommer förbi för att äta middag. Jag avslutar och stänger av min dator och går ut och tänder grillen. Under tiden förlorar Söderling från 1.01 och Johannes får lagomt till middagen är klar "tillbaka" den förra förlusten.

Efter middagen sitter vi kvar ute i solen, medans Johannes går upp och sätter sig på kontoret igen. Fortfarande med bara en användbar hand. Vi hör hur han mummlar genom fönstret.

Danne och Cissi åker hem och jag går och sätter mig och jobbar igen. Tydligen går det åt helvete för Johannes. Det är bara en match kvar för dagen, Monfils mot nån nisse. Den går till tre set. Monfils vinner efter vissa problem och jag loggar ut med marginellt plus på dagen. Johannes stänger ner med mycket back på dagen.

Våra grannar Benny och Kim kommer förbi och vill se på den svullna handen och bli bjuden på kaffe. Vi sitter ute medans ungarna leker och klockan blir 21.00. Alla går in till sig och jag går ut och springer intervaller medans Johannes nattar Tilda i soffan framför debatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0