42195 m

Den 20 september är planen att jag, Danne och Cissi ska springa Berlin Marathon. Johannes ska såklart också vara med. Som support. Fån ett biergarden. Vi bestämde det efter ett par glas på nyårsafton. Det kändes som en mycket bra idè för stunden. I går tog jag tag i träningen och det går tungt, så just nu känns det som en omöjlighet att någonsin kunna klara av att springa 4.2 mil.

Men jag har alltså 19 veckor på mig. 19 långa veckor.

Nu blir det bad och sedan middag med syster och Tilda i Åre. I morgon är det tänkt att vi ska få skjuts av mamma och pappa hem till Göteborg. De kom iofs precis på att i början av veckan skulle passa dem mycket bättre. För mig spelar det ingen roll men jag tror nog att Johannes helst vill ha hem oss i helgen. Jag måste iaf vara hemma innan tisdag så att jag kan vara med och bestämma kök till det nya huset.


Kommentarer
Postat av: Erik

Maraton låter tufft, vad är oddsen att du kommer i mål?

2009-05-07 @ 16:30:58
Postat av: Mekong

Det är bara att lägga ner projektet ögonaböj! Börjar man träna som otränad behövs det tyvärr 1 år av förberedelser för att klara av att springa en marathon. Jag har testat!

2009-05-07 @ 20:54:09
URL: http://mrmekong.blogspot.com/
Postat av: Cecilia

Erik: Enligt Mekong höga odds.



Mekong: Fan, är det så? Det kanske blir bier garden för mig också då...

2009-05-07 @ 21:46:43
Postat av: Mekong

Ett göteborgsvarv kan man alltid träna sig till på några månader. I ett marathon börjar loppet först efter 30 km. Det är alltså inte ens säkert att man gående kan ta sig i mål om man tränat för lite. Får man problem med knäna är det bara att bryta osv. Satsa då hellre på Bangkok Marathon i november så räcker tiden bättre till för träning även om det blir knappt!

2009-05-08 @ 12:16:27
URL: http://mrmekong.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0