Det rullar på

Johannes sov när jag kom hem från gymmet igårkväll. Lika bra var väl det för vi går på diet sedan en vecka tillbaka. Eller egentligen så är det Johannes som går på diet inför sin 30-årsdag och jag har hängt på som stöd fast jag kanske inte har gått in för det lika hårt som han gör eftersom jag tränar. Det har iaf gått ganska bra men igår var energin låg här hemma och det ledde till både ett och två bråk. Det första var på morgonen när vi var ute på en promenad. Efter Johannes hade pratat skavsår i mina öron under 30 minuter försökte jag säga någonting. Han avbröt mig genast och jag höjde rösten för mycket. Han gick med långa snabba kliv ifrån mig. Jag gick åt andra hållet.

Jaja, ingen av oss är långsura så det gick över snabbt, men sen tände det till på eftermiddagen också. Han tycker att det beror på mig. Jag tycker att det beror på honom. Vi får skylla det låga kalointaget och för lite sömn. Det mest intressanta när Johannes ska tala mig till rätta är att han använder frasen; "I min värld". Vaddå i hans värld? Planeten Johannes eller? Där allt bara krestar kring Johannes. Jag vill också ha en egen värld. Orättvist!

Ok, nog om privatlivet. Vi blir sams lika snabbt som vi brusar upp så nu är allt frid och fröjd igen. Vi var tillochmed och tittade på ett hus i morse.

Det blev en lugn och skön jobbkväll helt själv igår iaf och jag hade 8 av 8 plusmatcher (alltså tennismatcher, hästar, cricket och annat skit försöker jag undvika. Vi har kommit fram till att vi livnär oss på tennis de flesta andra sporter är bara en dyr hobby). Vissa var bara någon kr plus men 100% grönt, det händer inte var dag (typ aldrig). Det trots att jag gjorde bort mig i 4 av dem. Men målet var 1000 kr/marknad, så jag är nöjd och jag rikserade inte mer än 1-3k i någon match. Vi ligger så bra till i mars så vi försöker ta lite i taget just nu för att inte tappa resultatet. Februari slutade också helt OK, så det  ar synd att vi fuckade upp januari för annars hade vi haft en drömstart på året.

Jag ska skriva ihop ett inlägg senare om vilka förändringar vi har gjort från smällen i januari.

Btw så har jag tränat 13 av 16 dagar. Det ni!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fan vad barnsliga och envisa ni verkar vara båda två. Man får ju uppfattningen om att ni i princip aldrig drar jämt och ert spelande skapar rejäla humörsvängningar.

2009-03-12 @ 06:53:18
Postat av: Spelande ger humörsvängningar

Säkerligen kan några mindre lyckade bettingdagar ge lite sämre humör, men Miss Betfair och hennes sambo är ju inga rookies.. Diciplin har de säkert, det måste man ha om man ska spela professionellt.

2009-03-12 @ 20:37:24
URL: http://marketmaker.tweetme.se
Postat av: Anonym

Jo det förstår ju jag med. Men som pro borde man ju även veta att det är spel/jobb och kunna rikta sitt dåliga humör på något annat än sin sambo. T.ex träning eller whatever.

2009-03-13 @ 20:38:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0