Plus minus NOLL

Japp plus minus noll, det är så den här veckan ser ut so far. Kanske tillochmed en aning mer minus än plus. En bra måndag en dålig tisdag och en kass onsdag. Arbetsdygnet är iofs inte över riktigt än eftersom det pågår basket, men det är Johannes som sköter det just nu.

Nämen man kanske ska ta ledigt resten av veckan om trenden håller i sig. Egentligen ingen dum ide eftersom det oftast är i början av veckan som vi tjänar pengar. Förstaomgångarna is the shit. Andraomgångarna brukar också vara bra. Dock inte denna vecka; har jag inte räknat fel så vann 14 av 16 spelare som var favoriter från start.
 
Vilka två förlorade då?

Jo, chocker nr 1 Mr Söderling och chocker nr 2 Mr Gasquet, 1.55 (handlades upp från 1.42 innan matchen drog igång) respektive 1.18 pre start. Robin hade 2 setbollar i första set och 2 breakbollar till 2-1 i tredje och avgörande set. Men matchen förlorade han med 6-7 6-2 2-6. Mot Star Ace. En framgång är ju åtmistone att han lyckades bryta förlorartrenden i och med segern i första omgången mot Gabashvili. Tyvärr så torskade han och Lindstedt även supertiebreaket i dagens dubbel efter att ha vunnit första set. Att det ska vara så svårt!?

Gasquet åkte ut mot C Rochus. 1-6  och upp från 1.18 till 2ggr efter första set. Sedan lyckas han faktiskt hämta upp ett tidigt break i andra set och utjämna till ett lika. Men sen var det stopp.

Jag stod i valet och kvalet om jag skulle trada Gasquetmatchen eller matchen mellan Monaco - Gimeno-Traver. Startoddsen var rätt likvärdiga. Självklart valde jag fel match. Jag bokade 30k på Monaco och 0k på Gassquet eftersom den började ca 1 minut före och Monaco startade matchen med att ha problem i egen serv. Han höll trots 2 breakbollar och sen var jag fast i matchen. Gimeno T hade sina chanser i setet men förlorade med 5-7. Samtidigt ser jag att Gasquet förlorar sitt set rakt upp och ner. I det andra setet mellan Monaco - GT så har GT 2 breakbollar till dubbelbreak och Monaco var uppe runt 1.50. Jag hade tradat upp en brytningsgräns på Monaco @ 1.10, ändå så lyckades jag gå back när han inte oväntat vände underläget i andra set och vann i två raka.

Det är små marginaler och det gäller att välja rätt matcher. En boll kan ibland skilja himmelen mot helvetet. En tröst var väl iaf att jag lyckade gå jämt om man slår ihop de båda matcherna. Egentligen så tycker jag att Gasquet var en automatbokning från start med tanke på att han inte spelade speciellt bra i gårdagens match och ett lågt startodds. Men helt ärligt så har jag lite svårt för Rochus, 1.70 i strumplästen. Eller egentligen båda bröderna Rochus. Jag vet faktiskt inte varför.

Nop, nu ska jag sova. Klockan 11.00 har jag träningsdate med Börje och HenkeSportlife exclusive. Om jag tar mig upp i tid vill säga. Är jag för trött kanske jag checkar in på deras spaavdeling istället :-) Börje sa att jag skulle försöka få med den fete också, men det blir nog inget med det. Lite otacksamt av Johannes att han fortfarande inte har använt träningskortet som jag gav honom i present för ett par månader sedan. Eller vad säger ni? Men han kommer väl igång tids nog *hoppas*.


Påtal om Johannes så såg jag precis att han flyttat sin blogg till answermyquestionjerk.se. Tycker det var en fin bild på honom. Måste varit jag som har tagit den, han ser ut lite som en hamster och hamstrar är ju så söta. Himla kul med en ny tennissida för alla oss som älskar tennis. Har dock varit lite dålig aktion hittills tycker jag, många som skriver men inte så ofta. Men det kommer nog att bli toppen! Speciellt när mina favoritbloggare (sorry honey) Johan och Rickardgul instinkt kommer tillbaka från Sydafrika eller vart de nu är.

Oh, god, nu hör jag ordet "utter mug" från kontoret. Det bådar inte gott.

Kommentarer
Postat av: Jimpa

Fattar inte vad som hänt med Söderling. Jag trodde det här skulle bli hans år.

Det är nog bara att konstatera att han aldrig blir någon riktig top spelare.

2009-04-24 @ 23:03:23
URL: http://www.sportstrading.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0