Veckan som gått

Söndagkväll och ännu en vecka har passerat. Swingens denna vecka har varit ganska stora men det har fungerat bra. Och septembers bok som visade rött i måndags har nu ersatts av gröna siffror och vi ligger nu enligt plan, vilket är bra eftersom nästa halva månaden har gått. Och det är faktiskt plus just nu på alla sporter som har tradats i september;  tennis, fotboll och hästar. Kors i taket!:) Nu gäller det bara att fokusera månaden ut.

Veckans stora samtalsämne bland Betfairs kunder är så klart den nya Premium avgiften. Enligt Betfair så kommer den nya avgiften att beröra 0.5% av Betfairs kunder - De mest vintsgivande kunderna. Det innebär att det ska betalas 20% i kommission på alla bruttovinster. Avgiften kommer att träda i kraft den 22 denna månad. Det går att läsa mer på Betfairs hemsida under Betfairs avgifter.

Om jag har tolkat/räknat/förstått allt rätt så kommer vi inte att påverkas av detta just nu, eftersom vi redan betalar en hög % i avgift. Dels pgr av att vi ibland har stora swings, vilket innefattar en del större minusmatcher och dels för att detta är beräknat på en 60 veckorsperiod och de 2 sista månaderna ifjol gick dåligt för oss trorts att vi hade en hög omsättning (många plusmatcher men ändå minus totalt). Vilket gjorde att vi betalade över 20 % i avgift. Men räknar man bort de månaderna (och vi inte får några fler) så kommer vi att förlora på detta på sikt om detta berör vårt konto. Men jag fårstår inte riktigt än hur Betfair kommer att räkna.

Övriga saker som har hänt i tennisvärlden denna vecka:
Robin Söderling
har avbrytigt samarbetet med sin tränare Peter Carlsson efter 8 år tillsammans. Robin vill ha förändring och letar nu efter en ny tränare. Magnus Norman ska tydligen hjälpa honom en del tills vidare. Hoppas han satsar på en bra mental coach också...

Jag läste här att Davydenko friades denna vecka från anklagelsen att han frivilligt skulle ha lagt sig när han bröt i det 3:e setet mot Vasallo Arguello förra året. Enligt ATP så finns det inga bevis.

Simon lyckades försvara titeln och vann finalen idag i Bukarest mot Moya. Schnyder vann damernas turnering i Bali.

Maria Sharapova kunde inte spela US Open i New York pgr av sin axelskada. Hon var iaf på plats under turneringen och sedan stannade hon uppenbarligen kvar i NY för hon har suttit front row på flera visningar under fashion week som har pågått där hela veckan..
 

Jag är inte avundsjuk. Nej inte alls...




Kommentarer
Postat av: Anrik



Hästar ! !

2008-09-15 @ 05:34:04
Postat av: Nicksson

Börjat Scalpa galoppmarknaderna?

2008-09-15 @ 10:16:56
Postat av: Joh

Det var jag som scalpade EN eftermiddag.

2008-09-16 @ 17:46:13
Postat av: Cecilia

Re : Nicksson. Nä, det var Johannes om körde några marknader i brist på annat...

2008-09-17 @ 15:22:17
Postat av: Danne

Hej!



Jag undrar om du kan hjälpa mig svara på en fundering jag har. Om jag vill spela på tennis och jag har en som jag tror lite mer på som jag vill satsa på. Men jag kan även tänka mig att följa det live.



Ska jag spela på den jag tror kommer vinna eller är det bättre att boka den jag inte tror kommer vinna?



Mvh

Danne

2008-09-22 @ 16:13:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0