Today

Det blev en rätt bra dag idag. Ja, den är ju inte slut än men det är iaf ingen mer tennis idag. Vi hade möte med Tildas nya barnvakt så det blev bara en halv dags arbete. Men 11 matcher hann vi med och här kommer ett kort sammanfattning utav några utvalda:

Zvonareva - Schiavone 7-6 6-2
Zvonare stod i 1.40 från start. Hon vinner det första setet i tiebrak och går ner till 1.15. Schiavone breakar och håller serven till 2-0, då kan man spela Zvonareva till 1.47. Alltså över startodds för ett tidigt break i damtennis. Högt odds enligt mig, ett break tidigt I damtennis betyder ofta inte alltför mycket. Behöver jag tillägga att Schiavone inte vann något fler game i matchen. 7-6 6-2 blev Zvonarevas segersiffror.

Jag fick förövrigt 7k minus på den iaf trots en stor bokning efter 1:a set och ett högt odds på Zvonareva i början av 2:a set. Att det ska vara så svårt att leva som man lär ibland.

Mahut - Neminen 6-4 3-6 6-3


Jag kom in i slutet av matchen och gjorde bara några fåtal moves. Jag började med att boka Mahut @ 1.14 när han var ett break upp och på serv i det avgörande setet. Han blir tillbaka breakad och jag lägger över pluset på honon. Han breakar sedan igen och servar hem matchen. Jag bokar upp honom en del på vägen till matchbollen.

Inte så mycket att säga om det. Det var en bra match att trada, synd att jag inte klev in tidigare men jag satt upptagen med dammatchen ovan.

Petzschner - Zverev 7-6 3-6 6-1



Den här matchen tradade jag mycket bra och jag var egentligen aldrig inne med någon risk, då det gick rätt från det första betet. Dessutom började jag med att satsa endast 3k på Petzschner @ 2.3 i slutet av det 1:a setet  och med det jobbade jag mig sedan upp. Bokade Petzschner efter tiebreaket. Lyckades sedan byta sida hyfsat bra vid rätt tillfällen när breaken kom. Ibland är det så enkelt.

Det enda jag ångrar i matchen är kanske att jag bokade upp Petzschner för hårt efter att han breakat till 3-1 (1 break), men han fick breakboll emot sig i gamet efter så egentligen så tycker jag att det var rätt gjort eftersom Zverev var favorit och jag hade tjänat massor om han hade vunnit bollen. Sen var det inte lätt att förutspå att Petzschner skulle vinna det sista setet med 6-1.

Ivanovic - Cornet 6-1 7-6

Usch vilken hemsk match. Jag råkade tilta ur en aning efter att ha spelat 78k på 1.04 innan Ivanovic tappade gameboll till att bli rebreakad. Sen blev det bara fel och det slutade med att jag röda ut och bytte match. Det var ju såklart inte heller rätt beslut och jag var inte helt nöjd när Cornet breakade och fick serva för setet. Ivanovic gick upp till 1.28 men som tur var så torskade hon iaf inte setet utan vann matchen genom ett tiebreak.

Övriga matcher som är värda att nämnas är bl a dagens största favorit, Gonzales som spelade mot en 130 rankad japan. Gonza stod i 1.06 från start börjar med att ligga under med 0-3 (ett break). Hämtar sedan upp det till 2-3 men torskar setet iaf och börjar det 2:a setet med att ligga under med 0-2. Det blir Gonzales som vinner matchen tillsut ändå trots den katastrofala starten.

Förstasidade Ferrer åkte ur turneringen i Kina. 6-3 6-3 till Sela. Ferrero hämtade upp ett underläge i första set mot favoriten Verdasco och vann sedan ganska enkelt. Söderling slog Gabashvili med 6-1 6-3.

Nu ska jag ladda inför Idol!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej, vet du om det finns några andra oddsbörser än Betfair där man kan trada live på tennis. I så fall slipper man ju den nya premiumavgiften. Eller är likviditeten för låg?

2008-09-26 @ 13:31:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0