Vi får hoppas på bättre väder

Den sista semifinalen avbröts igår pgr av dåligt väder och kommer förhoppningsvis att spelas klart ikväll. Murray leder matchen med 2-0 i set mot Nadal. Nadal har övertaget med 1 break i det 3:e setet. Oavsett vem som vinner matchen så kommer det att gynna Federer i finalen som är planerad tills imorgon, eftersom han får extra vila och uppladdning. För Nadal så är det ett måste att vinna de resterande 3 seten för att få möta Federer. Det vore grymt om Murray gick till final, samtidigt som det alltid är häftigt att se Nadal ta sig ann Federer, eller som det har varit på sista tiden Federer ta sig ann Nadal i en grand slam.

Murray var helt klart strået vassare än Nadal igår, men det skulle inte förvåna mig ett dugg om Nadal tog sig ur den här knipan och vinner. Han brukar ju liksom lyckas göra det, men då måste han serva bättre. Och Murray serva och returnera sämre.

Damernas final ska spelas inatt. Williams står i 1.30 mot Jankovic. Det känns som om det kommer att bli en enkel seger för Williams. Jag kan se henne bryta Jankovics serv, men jag har svårt att se att Williams kommer att bli breakad alltför många ggr. Willams har ju mycket mer rutin när det gäller grand slams-finaler då detta är Jankovics första. Men det kanske blir en jämnare match än vad jag tror, Jankovic är ju en grym fighter och vill nog väldigt gärna ta hem denna titel. Dessutom så kan också vinnaren titulera sig världsetta på måndag. Spännande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0