En dag på oddsbörsen

Ännu en dag på spelbörsen till ända. Vissar dagar handlar det bara om att kämpa. Käma från den första matchen till den sista. Idag var en sådan.


Vi halkade ner rätt rejält redan när Tsonga slog in matchbollen i en av morgonmatcherna. Dålig start på dagen och en fruktansvärd start på oktober. Jag talar om ett femsiffriga belopp. Det värsta är att det var en match som vi låg bra i, det skulle aldrig ha blivit någon förlust. Jaja så är det ibland men dagen hade bara börjat så det var bara att gå vidare och försöka jobba sig tillbaka.
 
Målet blev någon tusenlapp i taget, det fungerade bra tills Kuznetsova missade breakbollar till för att serva för matchen och vi bokar fel odds av misstag, inget större feltryck men följden blev att Johannes sedan spelade på 1.25 istället för att boka. Det här kommer kosta sa jag. Och mycket riktigt Schnyder håller serven, breakar och vinner sedan matchen. Tillbaka på ruta 1.


Spelar lite på hästar i väntan på TV-matchen. Halkar ner en bit till. Matchen mellan Azarenka och Radwanska börjar, båda står runt 2 ggr.


Första spelet blir ett hårt bet på Radwanska. Azarenka håller serven och röda siffror är redan ett faktum. Byter iaf sida så att pluset hamnar på Azarenka. Hon vinner setet med 6-1 och går ner till 1.22. Det är Radwanska som börjar serva och eftersom hon inte har varit i närheten av att hålla sin serv en enda gång i matchen så är det bara att sitta still. Hon börjar med att få 0-30 och oddsen sicker iväg ner till 1.13. Boka uppmanar jag detta är en överreaktion på siffrorna i setet innan, oddsen är för låga. Radwanska blir inte breakat utan håller serven och går snabbt fram till 3-0 i det andra setet. En vanlig syn bland dammatcher. Det är ofta att den som vinner första set enkelt slappnar av och förlorar andra set.


Radwanska lyckas få 5-2, handlas runt 1.80, men tappar setet och förlorar matchen. Vi fick en ganska stor vinst som täckte både förlusten i Kuznetsovamatchen, hästarna + lite till.


Sen åker jag på gymmet för att träna. När jag kommer hem så hör jag genast på Johannes att någonting inte står rätt till.
Jag - Vad är det som är fel?
Joe - Ingenting, jag ligger jämt sedan du åkte.
Jag -Jaha, men?
Joe.- Lova att inte bli arg nu.
Jag - Ok, vad?
Joe - 17 milj handlades på Williams under 1.10...
Jag - Hon förlorade...
Joe - Hmm.. jag hade minus 37k på Na Li när hon hade 3 matchbollar, lyckades iaf trada 0 i matchen.
Jag - Men din Idiot!


Jag tänkte under mitt yogapass att när jag kommer hem då har nog Williams förlorat. Och det gjorde hon efter att ha tagit det första setet med 6-0. Både 1.01, 1.02, 1.03 är matchat. Jag tycker lite synd om Johannes, han har både tillsammans med mig och själv suttit och kämpat sedan 05.00 i morse, sedan är han inte riktigt med när Na Li började spela bättre pgr av att gick och hämtade Tilda hos grannarna. Ja, och när han sedan kliver in i matchen så blir det också galet. Jag skulle aldrig ha åkt och tränat.


Hur slutade dagen då undrar ni?
Jo, trots;
30k minus på Tsonga
16k minus på Kuznetsova
5k minus på hästar
22k minus på Inter


Så ligger vi 12k plus totalt idag. 3k plus på sportbetting och 9 på Betfairs roulett och no or no deal (?!), ingenting som ingår i vår vanliga reportoar men alla knep är tillåtna. En lite märklig dag måste jag säga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0