Rollercoaster


Vilken vecka vi har haft! Som en bergodalbana har det varit. Jag åkte på en riktigt smäll när Jankovic räddade 0-40 i slutet va det 2:a setet mot Williams igår. Jag satt och pratade i telefon samtidigt och såg bara att det spelade på 1.04 på Williams. Jag antog att det var break, men sedan såg jag 1.09, 1.16, 1.20... Inte långt efter så hade Williams förlorat setet.

Jag låg inte illa till varken när det stod 1-1 i set eller efter att Jankovic ledde det avgörande setet med 2-0. Jag hade en del minus men inte så att det inte var hanterbart. Men däremot så bokade jag upp väldigt mycket på Jankovic efter att hon hade breakat till 2-0. Hon räddar 5 av 5 breakbollar och jag tiltar och bokar mer och klarar inte av att spela tillbaka fast jag ser att Williams är slut. Jag hade kunnat gjort minus 16 på båda när Jankovic ledde med 4-1, det hade inte varit någon big deal. Speciellt eftesrom jag precis hade vunnit på Petrova. Jankovic vinner det sista setet med 6-2 och jag åker på den största förlusten i år efter att ha suttit och kämpat i match efter match.

Nej, jag och Jankovic går helt enkelt inte ihop. Jag hade trott att hon skulle bli slaktad av Williams. Det slutade med att jag blev slaktad av Jankovic istället. Jag såg redan i början av matchen att Venus inte rörde sig speciellt bra, dessutom så servade hon inte som hon hade gjort i tidigare matcher. Och jag låg med plus på Jankovic största delen av matchen. I första set  hade Jankovic både ett break upp och setboll i tiebreaket. Idag blev det ingen förlust på henne iaf.

Sen tryckte jag på hårt på Williams innan hon fick 40-0 i Jankovics serv  vid 4-3. Jag skulle såklart ha bokat när hon var nere i låga odds men jag var inte uppmärksam. Jag hade 1.01-1.03 som låg hade jag vetat att det inte redan var break sp hade jag såklart tagit några tics högre.

Jankovic räddade 14 av 16 breakbollar i matchen.

Det slutade ändå plus på dygnet, men det som stör mig är att under den här veckan så har vi förlorat på följade matcher:

Na Li
- Serena Williams @ 1.01 (0-6 6-1 6-4).
Berdych - Roddick @ 1.03 (6-7 7-5 7-6).
Jelena Jankovic - Venus Williams @ 1.04 (6-7 7-6 6-2).

Det får inte hända, det är matcher som dessa som tillsut gör skillnad i slutet av året.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0